عضو انجمن حقوق بشر بحرين:

بی توجهی آل‌خلیفه به دمکراسی و حقوق بشر

بی توجهی آل‌خلیفه به دمکراسی و حقوق بشر
شنبه 24 دی 1390 - 13:52

عضو انجمن حقوق بشر بحرين، شيوه حکومت و اداره کشور در بحرين بر خلاف ديگر کشورها و در تضاد با اصول دمکراسي و حقوق بشر است.

"فلاح ربيع" روز شنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم در لندن، با اشاره به اینکه بحران در کشور به دلیل انحصار طلبی و چیرگی رژیم در بخش های مختلف حکومت، راه حلی نداشته است، افزود:  بايد در كشور تفكيك قوا وجود داشته باشد، و قدرت در اختیار صاحبان اصلی آنها یعنی مردم باشد.

عضو انجمن حقوق بشر بحرين، افزود: قدرت در بحرين امروزه در اختيار افراد مشخص و محدودي است؛ پادشاه و قوه مقننه منبع قدرت هستند، اين در حالي است كه چنين وضعيتي برخلاف اصول دمكراسي و حقوق بشر است.

ربیع گفت: دولت، همه كرسي هاي پارلمان و قوه مقننه را در اختيار دارد و نيمي از اعضاي پارلمان به طور مستقيم از سوي پادشاه مشخص مي شوند و نيم ديگر نيز از وابستگان به نظام هستند؛ از سوي ديگر هيچ گونه نظارتي بر دستگاه قضايي وجود ندارد، و برخلاف همه كشورها نظارت بر آن به عهده دولت است.

وي با تاکید بر اینکه انجمن حقوق بشر بحرين بيانيه اي درباره کشتار شهروندان به دست نيروهاي رژیم صادر كرده است، اظهار داشت: اين انجمن با صدور بيانيه اي خواستار حمايت بين المللي از ملت بحرين شده است؛ به ويژه اينكه كميته حقيقت ياب بسيوني بر ظلم نظام آل خليفه به مردم بي دفاع بحرين تأكيد كرده است.

ربيع گفت: همه جهانيان از برخورد امنيتي آل خليفه با مردم و نقض حقوق مردم و استفاده بي رويه از خشونت از سوي نيروهاي نظام آگاه هستند و به اعتراف خود نهادهاي نظام، نقض حقوق بشر در بحرين به صورت سازمان يافته انجام مي گيرد.

فلاح ربيع با اشاره به اينكه رژیم بحرين به سازمان ملل اعلام كرده است كه به بندهايي از معاهده بين المللي حقوق سياسي و مدني متشکل از 7 بند مقيد نخواهد بود، اظهار داشت: رژیم آل خليفه بهانه هايي برای اقدامات غیر قانونی فراهم می کند.

 

14-13:40



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها