عملی نشدن مطالبات تونسی‌ها یک سال پس ازانقلاب

عملی نشدن مطالبات تونسی‌ها یک سال پس ازانقلاب
شنبه 24 دی 1390 - 16:07

تونس در حالي اولين سالگرد پيروزي انقلاب را جشن گرفت که مردم اين کشور هنوز هم به فعاليت هاي خود براي تحقق اهداف انقلاب ادامه مي دهند.

به گزارش روز شنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، تونس نخستين سالگرد پيروزي انقلاب خود را كه به حكومت زين العابدين بن علي دیکتاور مخلوع اين كشور پايان داد، جشن مي گيرد؛ این درحالیست که خانواده هاي شهدا، مجروحين و دیگر انقلابیون همچنان به تجمع و تحصن در مقابل مراكز دولتي براي اجبار مسئولان دولت به اجراي اهداف انقلاب، محاكمه بن علي و همدستانش و دست يابي به حقوق مادي و معنوي خود ادامه مي دهند.

يك سال از انقلاب تونس گذشت؛ انقلاب در اين يك سال يعني از روز 14 ژانويه 2011 تاكنون شاهد تحولات مختلفي بود، انقلابي كه به انقلاب گرسنگان و محرومين معروف شد و از مناطق محروم "قصرين" و "تاله" در جنوب اين كشور آغاز شد و به مناطق فقير اطراف پايتخت كشيده شد؛ اما خشونت ها در مناطق فقیر نشین پایتخت، شديدتر از مناطق جنوبي شد.

یک شهروندي تونسي در مصاحبه با شبكه خبري العالم، گفت: گفتند صبر كنيد، ما هم صبر كرديم اما كاري براي ما انجام ندادند و همچنان منتظر عملي شدن وعده هاي دولت هستيم .

شهروندي ديگر، گفت: ما هرگز از حقوق خود دست نخواهيم كشيد؛ بايد مجرمين را محاكمه كنند و اگر دولت جنایتکاران را محاكمه نكند، ما خود آنها را محاكمه خواهيم كرد.

شهروندي ديگري هم گفت: از يك سال پيش تاكنون مي بينيم كه جنایتکاران آزادانه به زندگي خود ادامه مي دهند و هنوز مجازات نشده اند و غرامتي نيز به ما در قبال آسيب هاي وارده پرداخت نشده است و دولت هنوز انتقام ما را از جنايتكاران نگرفته است .  

منطقه "التضامن" يكي از مهمترين مناطقي است كه يك هفته قبل از فرار بن علي قيام كرد و جوانان اين منطقه همراه جوانان ديگر مناطق نقشي مهم در سرنگوني رژيم بن علي داشتند، اما انقلابیون تاکنون هيچ تغييري را در وضعيت خود مشاهده نکرده اند.

"لمياء الفرحاني" رئيس جمعيت خانواده هاي شهدا و مجروحين انقلاب تونس روز شنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم، گفت: دادگاه هاي مدني در رسيدگي به پرونده ها تعلل مي كنند و پرونده ها پس از 5 ماه به دادگاه هاي نظامي ارجاع داده شود؛ همچنين سنگ اندازي ها مانع اجراي احكام بازداشت و احضار مجرمين مي شود، علاوه بر اين وزارت كشور اسامي مجرمين را به دستگاه قضائي ابلاغ نمي كند.

مردم تونس هم اكنون از دولت خود انتظار دارند كه به وعده هاي رفع بيكاري و بهبود وضعيت معيشتي عمل كند.

 

13-23:12



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها