حمايت قطر از وهابي هاي ليبي

حمايت قطر از وهابي هاي ليبي
يکشنبه 25 دی 1390 - 07:51

كانادا (العالم)ـ نماينده جنبش جوانان انقلاب ليبي در طرابلس، از دخالت هاي مشكوك برخي كشورهاي عرب حاشيه خليج فارس به ويژه قطر در زمينه حمايت از جريان وهابي ليبي با هدف به انحراف كشاندن انقلاب اين كشور پرده برداشت و دخالت در امور داخلي ليبي را محكوم كرد.

اشرف قره بوللي يكشنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم، به توطئه ها و برخي تحركات براي ناديده گرفتن انقلاب هاي عربي از سوي كشورهاي خارجي و مزدوران آنها اشاره كرد و به سياستمداران كشورهاي انقلابي عرب، در باره پناه بردن به غرب هشدار داد.

نماينده جنبش جوانان انقلاب ليبي در طرابلس گفت: كشورهاي عرب حاشيه جنوبي خليج فارس به مزدوري براي غرب روي آورده اند و نماينده اين كشورها دراين زمينه قطر مي باشد كه نقش كشورهاي غربي را ايفا مي كند.

وي تأكيد كرد: قطر داراي دو چهره لاييك و تكفيري است كه با جريان وهابي در ارتباط است و عليه ملت هاي مستضعف گام برمي دارد تا ثروت هاي اين كشورها از جمله ليبي را غارت كند.

قره بوللي تأكيد كرد: مانع اصلي محقق نشدن اهداف انقلاب مردم ليبي، غرب است كه با بهره گيري از ابزارهاي مختلف و با سناريوهاي متعدد در اين زمينه گام برمي دارد.

وي اظهار داشت: دستگاه هاي اطلاعاتي غرب در همه شهرهاي ليبي به طور گسترده در حال فعاليت هستند و مزدوران آنها به طور منظم با اعضاي جريان وهابي وابسته به شوراي همكاري خليج فارس ديدار مي كنند.

قره بوللي افزود: ما اعلام كرده ايم كه هر كس با بيگانگان ارتباط برقرار كند مشروعيتش را در داخل كشور از دست مي دهد. اما متأسفانه در حال حاضر غرب برخي كمك ها را براي حمايت از مزدوران و گروه هاي حامي خود، به ليبي سرازير كرده است.

نماينده جنبش جوانان انقلاب ليبي در طرابلس گفت: در همين زمينه برخي نيروهاي شبه نظامي تحت عنوان ارتش ملي در ليبي وجود دارد كه از ارتش رسمي زير نظر دولت و شوراي انتقالي دستور نمي گيرد. اين نيروها خودشان را ارتش ملي مي نامند تا مردم را در اين باره دچار اشتباه كرده و خود را به عنوان ارتش ميهني كشور معرفي كنند.

قره بوللي افزود: حقوق اعضاي اين ارتش چندين برابر متوسط حقوق در ليبي است و همه اين امور نشان دهنده تلاش ها براي دور زدن انقلاب ليبي است.

وي با هشدار به سياستمداران ليبي درباره پناه بردن به دامن غرب، اينگونه رويكرد را غير منطقي و فاقد دور انديشي و رفتار خردمندانه عنوان كرد و خواستار الگوپذيري از تهران شد و گفت: در اين زمينه مي توان به ايران و حزب الله اشاره كرد كه در مقايسه با كشورهاي حاشيه خليج فارس كه همه مايحتاجشان را از غرب تهيه مي كنند به سرعت در حال پيشرفت هستند.
Fz-14-20:05 

پربیننده ترین خبرها