هشدار میلیونها زائر شیعه به عربستان

هشدار میلیونها زائر شیعه به عربستان
يکشنبه 25 دی 1390 - 08:16

ميليونها نفر از زائران شيعه با در دست داشتن پلاکارد و سردادن شعار جنايات عليه مردم بحرين را محکوم کرده و به دولت عربستان درباره ادامه اقدامات تروريستي تكفيري عليه شيعيان هشدار داده و شبکه العربيه را ابزار دست آل سعود براي فتنه انگيزي در عراق دانستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، در مراسم بزرگداشت اربعين شهادت امام حسين عليه السلام بيش از 18 ميليون زائر از مناطق مختلف عراق و ديگر كشورها و حتي كشورهاي اروپايي به شهر کربلا عزيمت كرده بودند .

ميليونها تن از  شهروند عراقي ساكن استانهاي جنوبي و مركزي عراق مانند بغداد، حله و نجف اشرف از 15 روز پيش پاي پياده  با طي كيلومترها مسير راهي اين شهر شدند و افراد زيادي نيز از كشورهاي كويت، بحرين، عربستان، عمان، ايران، تركيه، افغانستان، پاكستان، هند، لبنان، سوريه، تونس، مغرب و چندين كشور آفريقايي به اضافه دهها هزار نفر از كشورهاي اروپايي به اين شهر عزيمت كردند.

پایگاه خبری نهرین نت نوشت: برخي كاروانهاي زائران با مطرح كردن مسائل سياسي عقايد خود را بيان كردند و بسياري از كاروانها نيز دست داشتن طارق الهاشمي معاون رئیس جمهوری عراق در حمایت و طراحی اقدامات تروریستی را محكوم  كردند.   

زائران حسيني همچنين ميزباني منطقه كردستان عراق از الهاشمي را  محكوم كردند.

شعارهايي نيز علیه جلال طالباني رئیس جمهوری عراق سر داده شد و زائران نسبت به اقدام وي در پناه دادن به الهاشمي هشدار دادند.

پایگاه خبری نهرین نت نوشت: زائران همچنين با محكوم كردن شبكه خبری العربيه، اين شبكه را به اجراي سياست هاي رسانه اي طائفه ای و فتنه انگیزی علیه شيعيان عراق و منطقه متهم كردند و از دولت عراق خواستند دفاتر اين شبكه را ببندد و  خبرنگاران آن در عراق را  محاكمه كند زيرا آنها با اجراي توصيه هاي مدير شبكه العربيه درقالب رويكرد طائفه اي تكفيري گزارش تهيه مي كنند.

شبكه تلویزیونی الانوار 2 عراق نيز از دو هفته پيش روزانه تبليغات گسترده اي براي افشا كردن ماهیت فتنه انگیزانه شبكه العربيه آغاز كرد و كاروان پياده زائران ميليوني بصره تا كربلا را نشان داد كه در عبور از استانها و شهرهاي جنوبي و مركزي عراق خواستار بسته شدن دفاتر شبكه العربيه در عراق بود و رژيم عربستان را  كه از اين شبكه به عنوان ابزاري تبليغاتي براي ايجاد طائفه گري و توهين به شيعیان استفاده مي كند، محكوم  كرد.

برخي از زائران نيز به دولت عربستان درباره ادامه اقدامات تروريستي تكفيري علیه شيعيان عراق و بحرين هشدار داده و از دولت مالكي خواستند تا با رژيم عربستان، قطر و بحرين قطع رابطه كند و در برخي شعارها نيز هوشيار زيباري وزير امورخارجه عراق به دوستي با حاكمان قطر و عربستان متهم شد.

همه شبكه هاي تلویزیونی ماهواره اي كاروانهاي شركت كننده در مراسم را درحالی که زائران، پرچم بحرين در دست داشتند، نشان دادند كه خود به معناي حمايت از مردم بحرين است.

برخي كاروان هاي عزادار به ويژه كاروانهاي عراقي نیز عكس شهداي منطقه القطيف در شرق عربستان را در دست داشتند و جنايت علیه شيعیان در عربستان و بحرين را محكوم كردند.

شهروندان بحريني نيز در اين مراسم حضور گسترده اي داشتند كه حضور مخالفان برجسته عضو جمعيت الوفاق و جمعيت عمل بحرين و ائتلاف 14 فوريه چشمگير بود و 40 هزار زائر بحريني از مناطق مختلف مرزي خود را به كربلا رسانده بودند.

پربیننده ترین خبرها