انهدام ديمونا،با شليك اولين موشك بسوي ايران

انهدام ديمونا،با شليك اولين موشك بسوي ايران
يکشنبه 25 دی 1390 - 09:18

كارشناس امور رژيم صهيونيستي با اشاره به اين كه ترور دانشمندان ايران نشانه شكست آمريكا و رژيم اسرائيل در زمينه مهار پيشرفت هاي هسته اي مسالمت آميز تهران است؛ در باره تهديدهاي نظامي نيز خاطرنشان كرد: در صورت شليك اولين موشك بسوي ايران، نيروگاه اتمي ديمونا و تاسيسات حياتي رژيم صهيونيستي هدف قرار خواهد گرفت.

قاسم قصير در گفت‌وگو با برنامه اين هفته العين السرائيليه (از نگاه رسانه هاي اسرائيل) شبكه تلويزيوني العالم، درباره توانمندي رژيم صهيونيستي براي حمله نظامي به ايران گفت: حمله نظامي به ايران مسئله راحتي نيست. اسرائيلي‌ها و آمريكايي‌ها مي‌دانند كه هرگونه حمله نظامي به ايران به معناي آتش‌افروزي در كل منطقه است، به ويژه اينكه منطقه بسيار حساس است و‌ چاه‌هاي نفت و گاز بسياري در آن وجود دارد. از اين رو، شايد آن‌ها آغاز كننده جنگ باشند، اما پايان آن به دست آن‌ها نخواهد بود.

قصير افزود: مقامات جمهوري اسلامي بارها اعلام كرده‌اند كه بلافاصله پس از شليك اولين موشك به ايران، نيروگاه ديمونا و تاسيسات حياتي اسرائيل موشكباران خواهد شد كه اين به معناي تبديل شدن به جنگي منطقه اي است كه وارد شدن به چنين جنگي براي آمريكا و رژيم صهيونيستي ‌آسان نخواهد بود.

كارشناس امور رژيم صهيونيستي تاكيد كرد آمريكا و اسرائيل درصدد هستند شكست‌هايشان را با اقدامات غير انساني، مانند ترور دانشمندان ايراني و ديگر اقدامات عليه ايران و حزب الله ‌جبران كنند.

وي در باره بازداشت چندي پيش جاسوس آمريكايي در ايران و واكنش رژيم صهيونيستي به آن گفت: واكنش تلويزيون اسرائيل در اين باره به نوعي اعتراف تلويحي به اين امر است.

ياد آور مي شود كه امير ميرزايي حكمتي جاسوس آمريكايي دستگير شده در ايران صبح روز سه شنبه (6دي) در شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران محاكمه و به اعدام محكوم شد.

قصير افزود: آمريكا و اسرائيل به جاسوس بودن فرد بازداشت شده در ايران و شكست‌هاي پي‌در پي اطلاعاتي چه درباره كشف شبكه جاسوسي در بيروت و جاسوسي سازمان جاسوسي آمريكا از طريق هواپيماي بدون سرنشين و به غنيمت گرفته شدن اين هواپيماي پيشرفته (آر كيو 170) توسط ايران و اكنون نيز به دستگيري اين جاسوس‌ در تهران اعتراف كردند.

وي گفت: آمريكا و اسرائيل در صدد هستند شكست‌هايشان را با اقدامات ضد انساني، مانند ترور دانشمندان ايراني و اقدامات ديگر عليه ايران و حزب الله ‌جبران كنند.

قصير در باره دليل اقدام رژيم صهيونيستي در بازتاب بازداشت اخير اين جاسوس در تهران و مسئله هسته‌اي مسالمت‌آميز ايران گفت:«مدت‌هاست كه اولين دغدغه اسرائيلي‌ها و آمريكايي‌ها برنامه هسته‌اي ايران است. آنها در صدد به‌دست آوردن اطلاعات درباره جزئيات مسئله هسته‌اي ايران است.

وي خاطرنشان كرد: آمريكا و رژيم صهيونيستي بارها براي به تاخير انداختن پيشرفت برنامه هسته‌اي ايران اقدام كرده‌اند و در اين باره به اقدامات تروريستي و الكترونيكي روي آورده اند.

قصير افزود: موضوع برنامه هسته‌اي ايران در صدر اولويت‌هاي آمريكا و اسرائيل است. نگراني دائمي آن‌ها اين است كه ايران به فناوري هسته‌اي دست يابد زيرا در آن صورت واقعيت‌هاي جديدي در سطح منطقه‌اي و جهاني ايجاد خواهد شد.

وي گفت: از زماني كه جمهوري اسلامي ايران فعاليت در عرصه هسته‌اي صلح آميز را آغاز كرد، آن‌ها در هر مرحله خطوط قرمزي در اين باره ترسيم كردند. نخست، دستيابي ايران به فناوري هسته‌اي خط قرمز آن‌ها بود. زماني كه جمهوري اسلامي ايران در اين باره موفق شد و غني‌سازي اورانيوم را آغاز كرد و تاسيسات هسته‌اي ايجاد كرد خط قرمز ديگري ترسيم كردند و آن دست‌يابي ايران به بم اتم است، در حالي كه جمهوري اسلامي ايران و رهبري آن تاكيد كرده است كه به دنبال بمب اتم نيستند و اصلا نيازي به بمب اتم ندارند، بلكه به دنبال فناوري مسالمت‌آميز هسته‌اي هستند.

قصير تصريح كرد: تحركات رژيم صهيونيستي و آمريكا در ترسيم خطوط قرمز براي ايران به اين دليل است كه به افكار عمومي در اسرائيل يا آمريكا بگويند كه همچنان بر زمام امور مسلط هستند و مي‌توانند ايران را در مرحله مشخصي متوقف كنند، اما به طور غير مستقيم به موفقيت ايران و دستاوردهاي آن اعتراف مي‌كنند كه آن‌ها نتوانسته اند آن را متوقف كنند.

08:04

پربیننده ترین خبرها