به دنبال وعده آل خليفه در باره تعديل قانون اساسي،

الوفاق طرح صوري شاه بحرين را رد كرد

 الوفاق طرح صوري شاه بحرين را رد كرد
يکشنبه 25 دی 1390 - 11:15

حجت الاسلام شيخ علي سلمان، دبيركل جمعيت الوفاق اسلامي بحرين، در واكنش به سخنان صبح امروز (يكشنبه) حمد بن عيسي آل خليفه پادشاه بحرين در خصوص تغييرات در قانون اساسي گفت: ما خواستار برقراري دموكراسي حقيقي هستيم و تغييرات صوري و غير دموكراتيك را نمي خواهيم.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبكه خبري العالم، شيخ علي سلمان در شبكه اجتماعي تويتر طرح پادشاه بحرين در زمينه تغييرات ظاهري در قانون اساسي را رد كرد.

وي اظهار داشت: وجود مجالس نمایندگان و شورا فارغ از اختيارات آن، به معناي سلب اختيارات مردم و نقض اصول قانون اساسي خواهد بود. در حالي كه قدرت از آن مردم است و بايد به آنها واگذار شود.

شيخ علي سلمان افزود: تغييراتي كه پادشاه بحرين به آنها اشاره كرده است سطحي و غير ساختاري هستند و باعث تحكيم ديكتاتوري شده و به محروميت مردم از حقوق اجتماعي آنها و همچنين در زمينه برخورداري از نظام دموكراتيك مي انجامد.

شاه بحرين در اقدامي فريبكارانه طي سخناني از اجراي برخي تعديلات ظاهري در قانون اساسي خبر داد كه هدف وي ازاين اقدام خاموش كردن آتش اعتراضات گسترده مردمي در اين كشور است.

شيخ حمد بن عيسي آل خليفه گفت كه وي درخواست تعديلات قانون اساسي را به مجالس نمايندگان و شورا ارجاع خواهد داد.

وي در سخنان خود خطاب به مردم بحرين گفت: اين تعديلات در مسير تحقق نتايج همايش گفتگوي ملي خواهد بود.

شاه بحرين گفت: اطمينان دارد كه قوه مقننه مسئوليت هاي خود را ايفا خواهد كرد تا تعديلات قانون اساسي مطابق خواست همايش گفتگوي ملي تحقق يابد.

 وي بدون اشاره به تحريم همايش گفتگوي ملي از سوي احزاب و شخصيت هاي مخالف گفت: بي شك دعوت براي گفتگو بدون پيش شرط صورت گرفت و اقشار مختلف جامعه براي برداشتن گامي در آن شركت كردند.

یاد آور می شود که اعضای جریان ها و احزاب مخالف بحرین هم اکنون در مجالس نمایندگان و شورا برای بررسی این تعدیلات ظاهری که شاه بحرین آنها را القاء می کند، حضور ندارند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها