فعال حقوقی بحرینی:

پادشاه بحرین واقعیت‌ها را تحریف کرد

پادشاه بحرین واقعیت‌ها را تحریف کرد
يکشنبه 25 دی 1390 - 15:48

العالم، لندن – يک فعال حقوقي بحريني تاكيد كرد، سخنراني‌هاي پادشاه بحرين ارتباطي به واقعيت‌ها ندارد و او تلاش مي کند با تحريف حقايق، اوضاع کشور را پيچيده تر كند.

"كريم المحروس" روز يكشنبه به شبكه خبري العالم گفت: رژيم حاكم بحرين به شمار واقعي زندانيان،  شهدای تظاهرات و یا افرادی که تحت شکنجه یا بر اثر تنفس گازهاي سمي شهيد شدند اعتراف نمي‌كند؛ از سوی دیگر مقامات حاكم  در سخنرانی هایشان مسائلی را مطرح می کنند که هيچ ارتباطي به واقعيت‌ها ندارد، بلكه تلاش مي‌كنند با سخنانشان واقعيت‌ها را نفي كنند.

این فعال حقوقی بحرینی با تاکید بر اینکه پادشاه بحرين در سخنانش وعده هایی توخالي داد كه هيچ ارتباطي به حوادث و حقايق ندارد، افزود: حمد شخصا واقعيت‌ها را قبول نمي‌كند بنابراین چگونه بايد انتظار داشت كه دستگاه‌هاي امنيتي و سياسي واقعيت‌ها را بپذيرند؛ رژيم حاكم حتي گزارش‌هاي موثق بين‌المللي را نيز قبول نمي‌كند.

المحروس با اشاره به اینکه مدارک زیادی از شكنجه زندانيان، وجود دارد، ادامه داد: عناصري كه برخي از آن‌ها بحريني و برخي بيگانه و از بعثي‌هاي عراق و برخي از اردن يا كشورهاي جنوب شرق آسيا هستند زندانيان را شكنجه مي‌كنند؛ شيوه‌هاي شكنجه بسیار عجیب است، به‌گونه‌اي كه حتي تعجب سازمان‌هاي بين‌المللي را نيز برانگيخته است.

وي خاطرنشان کرد: پادشاه بحرين در بين اطرافيان، خانواده و حاميانش، و به دور از مردم و خواسته‌هاي آن‌ها سخنراني كرد. رويكرد رژيم مانند رويكرد رژيم سعودي است كه به گزارش‌هاي بين‌المللي اعتنا نمي‌كند و به آن پاسخ نمي‌دهد. سازمان عفو بين‌الملل روز شنبه بيانيه‌اي صادر كرد و در ان اقدام رژيم سعودي در كشتن يكي از شهروندان را محكوم كرد. مقامات رژيم سعودي تاكنون اعتنايي به اين بيانيه نكرده‌اند.

کریم المحروس اظهار داشت: مشكلي اساسي در همه مواردي كه حمد بن‌ عيسي آل‌خليفه مطرح مي‌كند اين است كه وي از موضع كسي كه داراي قدرت مطلق است سخن مي‌گويد، او تلاش كرد برخي وظايف را توزيع و به نوعي بين قوه قانون‌گذاري و قوه‌مجريه توازن ايجاد كند، در حالي كه ايجاد توازن بين‌ آن دو امكان‌پذير نيست، زيرا قوه مقننه قوي‌تر است و نمايندگي مردم را دارد و در واقع بالاتر از قوه مجريه است.

این فعال بحرینی تأکید کرد: بحرين وارد مرحله جديدي شده است كه با گذشته متفاوت است؛ مردم دريافته‌اند كه جامعه و سازمان‌هاي بين‌المللي نمي‌توانند براي مردم بحرين كاري انجام دهند؛ از اين رو، آن‌ها تصميم گرفته‌اند كه خود سرنوشت حاكميت را مشخص كنند.

 

14:25-14



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها