عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

آمریکا، اسرائیل و انگلیس مسئول ترور دانشمندان ایرانی

آمریکا، اسرائیل و انگلیس مسئول ترور دانشمندان ایرانی
يکشنبه 25 دی 1390 - 18:31

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي، آمريکا، انگليس و رژيم صهيونيستي را مسئول ترور دانشمندان ايراني دانست.

اسماعيل كوثري، شامگاه یکشنبه در گفت و گو با شبکه خبری العالم، با اشاره به یکسان بودن روش ترور شهید دكتر مصطفي احمدي روشن در مسيرش بسوی محل كار، با ترور شهرياري، علي محمدي و فريدون عباسي، گفت: موساد عواملي را ازمنافقين و داخل پيدا مي كند، و آموزش مي دهد؛ و پس از آموزش به داخل مي فرستد، كه اين چنين عمل جنايتكارانه اي را انجام دهند.

کوثری خاطرنشان کرد: فردي كه عامل شهادت علي محمدي بود، پس از دستگيري اعتراف كرد كه در پايگاه هاي رژيم اشغالگر آموزش ديده، و پس از بازگشت اين عمل تروريستي را انجام داده است.

وی افزود: دلیل اینکه می گوییم موساد، آمريكا و يا حتي انگلستان در اين ترورها نقش دارند، گفته هاي مسئولان آمريكايي، انگليسي و صهيونيستي است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: رييس ستاد كل ارتش رژيم اشغالگر مدتي قبل اين چنين گفت كه با ترور دانشمندان ايران مي توان از تبديل شدن این کشور به يك قدرت هسته اي جلوگيري كرد؛ حدود 50 روز قبل از ترور احمدي روشن، كنگره آمريكا به اوباما اجازه مي دهد كه با عمليات محرمانه عليه مسئولان هسته اي ايران، فعالیتهای هسته اي ايران را متوقف کند؛ معاون ام آي 6 انگليس نيز به صورت علني اين موضوع را مطرح كرده است.

کوثری افزود: اينها مسائلي است كه با صراحت گفته شده و دقيقا اعلام آن از سوي مسئولان رژيم اشغالگر و حتي آمريكايي ها صورت گرفته.

کوثری تأکید کرد: ما اين سه طرف را عاملان اصلي اين ترورها مي دانيم، و آنها در اين رابطه بايد پاسخگو باشند.

پاسخ و واكنش ايران به اين ترورها

کوثری در خصوص واکنش و پاسخ ایران به ترورها گفت: در مراحل اوليه راه قانوني را دنبال مي كنيم.

وی با اشاره به مراجعه ایران به سازمان ملل متحد و یونسکو، ادامه داد: متأسفانه سازمان ملل بعد از چندين شهيد فقط این ترورها محكوم كرده، و در مقابل يونسكو حتي اين موضوع را محكوم نكرده است؛ این درحالی است که آنها بايد در اصل به اين موضوع رسيدگي، و از تكرار آن جلوگيري كنند.

کوثری افزود: ما نخست اين مراحل را طي مي كنيم، ولي اگر اقداماتي در جهت جلوگيري از تكرار اين كارهاي تروريستي صورت نگيرد؛ حتما خودمان تصميم مي گيريم و فكري براي جلوگيري از اين موضوع مي كنيم.

کوثری تأکید کرد: ما اقداماتي را براي جلوگيري از اين کارهای تروریستی صورت داده ايم ازجمله گذاشتن محافظ براي مسئولان هسته اي، ولي اين عمل تروريستي لحظه اي است، و در كوتاهترين زمان انجام مي شود، که بايد آن را پيش بيني، و پیش گيري کنیم.

وی ادامه داد: از دستگاه هاي امنيتي و اطلاعاتي خودمان مي خواهيم كه قبل از آنكه بخواهد اقدامي شود، آن را در نطفه خفه کنند.

در صورت ادامه ترورها، وارد بحث مقابله به مثل می شویم

کوثری به دشمنان هشدار داد: اگر اين موضوع به اينجا ختم نشود، بايد وارد بحث مقابله به مثل شویم.

وی افزود: اگر ما هم مي خواستيم مانند آمريكايي ها باشيم، حرف ما خريدار نداشت؛ دليل نفرت ملتهاي جهان از آمريكايي ها اين است كه ايران با عمل دقيق و صحيح خود توانسته است ملتها را آگاه کند که حرف‌هاي  سازمان ملل، آمريكا، اسرائيل و انگلستان دروغ محض است و آنها به دنبال پياده كردن حقوق بشر نيستند، بلكه خودشان تروريست پرور هستند؛ و آنها به ظاهر دمكراسي و حقوق بشر را دنبال مي كنند ولي در پس پرده اين شعارها، جنايت مي كنند.

کوثری با بیان اینکه ايران توانمندي پاسخ به اينگونه اقدامات تروريستي را دارد، اظهار داشت: ما حتما براي اين موضوع فكر مي كنيم و تصميم مي گيريم، و در آينده اگر بخواهد ادامه پيدا كند، حتما اقدماتي را صورت خواهيم داد.

وی افزود: قطعا ما تازماني تحمل مي كنيم كه يك مرجع بين المللي به شکایات ما رسيدگي كند، اما اگر سازمانهاي بين المللي فقط بخواهند به نفع كشورهاي تجاوزگر تصميم بگيرند و همه چيز به نفع آنها باشد، قطعا در اين رابطه تصميم كاري خودمان را با روش خودمان خواهيم گرفت؛ تحمل و صبر ما زياد است، ولي اين نيست كه بگوييم بي تفاوت هستيم.

وی با بیان اینکه كميسيون امنيت ملي تصميم گيرنده نهايي نيست، و بر كار دستگاه هاي امنيتي و اطلاعاتي نظارت مي كند؛ خاطرنشان کرد: ما بيشتر در اين جهت كه بتوانيم پيش بيني و پيشگيري كنيم كار را دنبال مي كنيم كه كار به اين ترورها نرسد؛ لذا دستگاه هاي امنيتي و اطلاعاتي تا آنجايي كه در توانشان بوده بر اساس تصمیمات اقداماتي را انجام داده اند ولي كافي نبوده ا

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها