در سال2011 میلادی صورت گرفت؛

بازداشت 805 عضو حماس در کرانه باختری

بازداشت 805 عضو حماس در کرانه باختری
دوشنبه 26 دی 1390 - 04:29

جنبش مقاومت اسلامي فلسطين "حماس" در گزارشي تاکيد کرد که تشکيلات خودگردان فلسطين در راستاي همکاري امنيتي با رژيم صهيونيستي 805 نفر از اعضا و طرفداران اين جنبش را طي سال 2011 ميلادي بازداشت کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، جنبش حماس افزود: 350 نفر از این اعضا و طرفداران حماس از آزادگان فلسطینی و 8 نفر از اصحاب مطبوعات بودند.

بیشترین بازداشت ها در استان نابلس صورت گرفته است زیرا این استان شاهد 310 مورد بازداشت بوده است. تشکیلات رام الله همچنین 67 نفر از بازداشت شدگان را در دادگاه های نظامی غیرقانونی محاکمه کرده است.

جنبش حماس در گزارش خود درباره تجاوزات تشکیلات خودگردان فلسطین علیه اعضا و طرفداران این جنبش در کرانه باختری طی سال 2011 میلادی افزود: این تشکیلات در راستای همکاری های امنیتی خود با رژیم صهیونیستی 4 صهیونیست را که به ادعای آن "به اشتباه" وارد کرانه باختری شده بودند، به طرف صهیونیستی تحویل داده است و این در حالی است که نظامیان صهیونیستی 160 نفر از فعالان جنبش حماس را به محض آزادی از زندان های تشکیلات خودگردان بازداشت کرده اند.

بنا بر اعلام مرکز اطلاع رسانی فلسطین، در بخش دیگری از این گزارش آمده است: تشکیلات خودگردان به سیاست اخراج کارمندان دولتی به بهانه گرایشات سیاسی ادامه داده و 21 نفر از آنها را طی سال گذشته از کار برکنار کرد.

در کنار این اخراج ها، تشکیلات خودگردان دهها کارمند دولتی را نیز به زور به مناطق دیگر منتقل کرده و یا محدودیت هایی را علیه آنها اعمال کرد.

در همین راستا، جنبش حماس بر عدم پایبندی تشکیلات خودگردان فلسطین به توافق آشتی امضا شده میان جنبش های فتح و حماس در ماه مه سال 2011 تاکید کرد و گفت: پس از این تاریخ 434 نفر از طرفداران جنبش حماس در کرانه باختری بازداشت شده اند که 95 نفر از آنها پس از دیدار خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و جنبش فتح در تاریخ 23/11/2011 بازداشت شده اند و 21 نفر نیز پس از دیدار دوم مشعل و عباس در تاریخ 21/12/2011 دستگیر شده اند که این مساله نشان می دهد تشکیلات خودگردان تاکنون به مفاد توافقات صورت گرفته عمل نکرده است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها