اشتباهات فاحش ارودغان درقبال عراق وسوريه

پيش بيني بروز اختلاف درحزب حاكم تركيه

پيش بيني بروز اختلاف درحزب حاكم تركيه
دوشنبه 26 دی 1390 - 08:30

كارشناسي سوري، تركيه را به تلاش براي اجراي نقشه هاي غرب در منطقه و برانگيختن فتنه فرقه اي و قوميتي در عراق متهم كرد و گفت: پيش بيني مي شود اختلافات زيادي در حزب حاكم "عدالت و توسعه" تركيه به علت سياست هاي اشتباه دولت رجب طيب اردوغان در قبال عراق و سوريه پديد بيايد.

محمد غياث سحلول كارشناس امور تركيه روز دوشنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم، برانگيختن جنگ فرقه اي و قوميتي در عراق را مأموريت تركيه خواند و افزود: تركيه از سال 2002 كه از طريق سوريه به همه كشورهاي عربي راه پيدا كرد ، مأموريت اجراي نقشه هاي غرب در منطقه را به عهده گرفته است.
 
سحلول از تلاش تركيه براي بازيابي نقش خود پس از خروج نيروهاي اشغالگر آمريكائي از عراق خبر داد و گفت: همكاري مردم عراق نقشه هاي غرب را ناكام گذاشت هر چند صدها هزار نفر در اين راه قرباني شدند.

وي افزود: دولت اسلامي حزب عدالت و توسعه مي خواهد طرح تركيه عثماني بزرگ را اجرا كند.

سحلول، تركيه را به تلاش براي اجراي خواسته هاي آمريكا متهم و خاطرنشان كرد: سوالات زيادي درباره علت موافقت آنكارا با استقرار سامانه موشكي آمريكا در خاك تركيه مطرح است.
 
كارشناس سوري امور تركيه اظهار داشت: روابط تركيه با كشورهاي همسايه به علت سياست هاي اشتباه آنكارا تيره خواهد شد.
 
سحلول به سوء استفاده تركيه از بحران هاي سياسي منطقه براي كسب نفوذ بيشتر اشاره كرد و گفت: طرف هاي خارجي سياست هاي خود را به تركيه تحميل مي كنند و آنكارا نيز آنها را مي پذيرد زيرا در صدد است كه به اتحاديه اروپا بپيوندد و نيز ناچار به تبعيت از پيمان آتلانتيك شمالي "ناتو" است.

وي آنكارا را به تلاش براي منحرف كردن افكار عمومي از مشكلات داخلي خود از طريق دخالت در امور ديگر كشورها و ايجاد مشكل براي آنها متهم كرد وافزود: تركيه پس از 30 سال هنوز نتوانسته است مشكل كردها را حل كند و بيش از 40 هزار نفر تاكنون در اين ارتباط كشته شده اند.

كارشناس سوري تصريح كرد: تفاهم و توافق ايران ، عراق و سويه براي غرب خوشايند نيست.
 
سحلول گفت: تركيه مي خواهد كه عراق درگير جنگ فرقه اي شود تا بتواند كردستان را از اين كشور جدا كند و از برگ برنده كردستان براي تهديد عراق استفاده كند.

MKH-15-17:39

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها