منابع ملي دوحه درخدمت طرح هاي آمريكايي ـ اسراييلي

حمايت قطر از طرح تقسيم طايفه اي درمنطقه

حمايت قطر از طرح تقسيم طايفه اي درمنطقه
دوشنبه 26 دی 1390 - 09:19

دمشق (العالم) ـ يك كارشناس سوري گفت: قطر از طرح آمريكايي ـ اسراييلي براي تقسيم منطقه به لحاظ طائفي ونژادي حمايت مالي مي كند.

بسام ابوعبدالله دوشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم تصريح كرد: نقش منفي قطر در سطح كشورهاي عربي و اسلامي براي همگان برملا شده است به همين دليل اعتراضات و تظاهرات مختلف مردمي در مخالفت با سفر امير قطر به تونس، مصر، ليبي، موريتاني؛ لبنان و نيز عليه نقش قطر در بحران سوريه صورت گرفته است.

وي با اشاره به هزينه منابع ملي و ثروت مردم قطر در راه تحقق اهداف آمريكا و اسراييل افزود: "حمد بن خليفه آل ثاني" امير قطر حامي مالي طرح آمريكايي ـ صهيونيستي در منطقه است و هدف اين طرح تقسيم منطقه بر اساس طايفي و نژادي است.

اين كارشناس سوري اظهار داشت: درخواست اخير امير قطر براي ارسال نيروهاي عربي به سوريه يك اشتباه است و وي نخستين كسي است كه بهاي سنگين اين اقدامش را خواهد پرداخت.

ابوعبدالله با بيان اين كه آمريكا رهبري نيروهاي خود در منطقه را در سال 2000 به قطر واگذار كرد؛ افزود: پايگاه هاي آمريكا در قطر يك چهارم مساحت اين كشور را اشغال كرده است.

كارشناس سوري گفت: تمسخر برانگيز است كه قطري ها از دموكراسي سخن بگويند در حالي كه خود از كمترين حد آن برخوردار نيستند.

وي تاكيد كرد كه بذل و بخشش امير قطر از بيت المال، نفعي براي آن نخواهد داشت در حالي كه همچنان ابزاري در دست آمريكا و اسراييل است.

كارشناس سوري با تقبيح نقش منفي قطر عليه كشورهاي اسلامي، روابط ميان امير قطر و موساد اسراييل را بسيار عميق عنوان كرد و گفت: قطر ائتلاف با صهيونيست ها را دروازه اي براي نفوذ در جهان مي داند.

ابوعبدالله شبكه الجزيره را در حكم دستگاه اطلاعات قطر دانست كه در سال هاي گذشته سعي كرده است تا با كسب اعتبار و نفوذ بسيار، خود را براي اجراي توطئه در منطقه و سوريه مهيا كند.

ابوعبدالله براي مقابله با اين امر خواستار تقويت رسانه هاي كشورهاي مخالف طرحهاي آمريكا و اسراييل در منطقه شد.

19:40

پربیننده ترین خبرها