اسلام گرایان الجزایر به پیروزی چشم دوخته‌اند

اسلام گرایان الجزایر به پیروزی چشم دوخته‌اند
دوشنبه 26 دی 1390 - 13:31

العالم،الجزاير – احزاب اسلامي الجزاير به پيروزي در انتخابات پارلماني آتي اين کشور چشم دوخته اند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، جریانها و احزاب اسلامی الجزایر تلاش می کنند تا با يك فهرست واحد در انتخابات مجلس قانون گذاري در ماه مي آتي مشاركت كنند، و در تصميم گيري در كشور نقش داشته باشند.

"فاتح ربيعي" دبير كل جنبش نهضت الجزایر، روز دوشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم، اظهار داشت: در اين مرحله با توجه به آنچه كه در اطراف ما رخ مي دهد و پيروزي جريانهاي مختلف اسلامي درمغرب و مشرق، ما نيز در الجزایر به عنوان يك جريان اسلامي به پيروزي و مشارکت درحكومت چشم دوخته ايم.

وي افزود: عرصه سياسي الجزایر با توجه به انتخابات قانونگذاري كه قرار است در بهار آینده برگزار شود، شاهد تحركات گسترده با شروع سال جدید میلادی است.

همچنان برخي احزاب جديد در انتظار كسب اعتماد براي شروع فعاليت سياسي خود هستند و برخي ديگر به دنبال راههايي هستند تا با قدرت وارد پارلمان شوند.

"عبدالمجيد مناصره" يكي از رهبران جنبش تغيير ملي الجزایر، گفت: گفتگوها ادامه دارد و اگر امكان تشكيل ائتلاف اسلامي انتخاباتي وجود داشته باشد، ما از آن استقبال مي كنيم.

وي افزود: اگر هم زمينه ائتلاف فراهم نباشد، امكان هماهنگي و همكاري براي تضمين برگزاري انتخاباتي سالم وجود دارد؛ چرا كه برخي احزاب اسلامی ممكن است آماده تشكيل ائتلاف انتخاباتي نباشند.

 

20:53- 15



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها