عقب نشینی آمریکا از تهدید نظامی ایران

عقب نشینی آمریکا از تهدید نظامی ایران
دوشنبه 26 دی 1390 - 14:42

العالم، بيروت - کارشناس نظامي راهبردي لبناني تعويق مانور مشترک نظامي آمريکا و رژيم صهيونيستي را نشانه عقب نشيني آمريکا از تهديد نظامي ايران دانست.

"عباس نصرالله" در گفت وگو با العالم تاكيد كرد، كه اقدام آمريكا و رژیم صهیونیستی در به تعويق انداختن رزمايش نظامي مشترك خود كه قرار بود در بهار آينده برگزار شود، در چارچوب عقب نشيني كلي آمريكا در منطقه پس از عقب نشيني از عراق و شكست در افغانستان قابل ارزیابی است.

نصرالله گفت: به تعويق افتادن رزمايش مشترک اسرائیل و آمریکا از همان ابتدا قابل پيش بيني بود، زيرا موضع آمريكا و اسراييل در این مورد ضعيف بود؛ آمريكاييها خود تجاوزگري را آغاز كردند، ايران را به حمله تهديد كرده و براي تحريمهاي بيشتر عليه ايران خود را آماده کردند.

این کارشناس نظامی لبنانی خاطرنشان کرد: بايد واكنشي از سوي ايران در قبال اين تهديدها بويژه تهديد به منع صادرات نفت ايران صورت گيرد؛ از اين رو ايران با آغاز رزمايش نظامي، تهدید کرد تنگه هرمز را كه 40 درصد تجارت جهاني از آنجا عبور مي كند خواهد بست؛ اين امر تهديدی جدي براي غربي‌ها و كشورهاي حوزه خليج فارس و اسراييل به شمار مي آيد.

عباس نصرالله خاطرنشان كرد: رزمايش ایران كه پاسخي جدی به تهديدهاي اسراييل و آمريكاست، نتايج مهمي بويژه تهديد به بستن تنگه هرمز را به بار آورد؛ همه اين مسايل باعث شد تا آمريكا در واكنش به رزمايش ايران، دست به رزمايش مشترك با اسراييل بزند، اما اين امر با شكست مواجه شد.

سرتیپ بازنشسته ارتش لبنان، با اشاره به اینکه آمریکا در خاورمیانه هم اکنون در موضع قدرت و پیشرفت قرار ندارد و از منطقه عقب نشینی خواهد کرد، اظهار داشت: آمریکا از عراق هم برخلاف ميل خود شكست خورده، عقب نشيني كرد، در افغانستان هم، همین وضعیت را دارد.

 

10:50 -  15



پربیننده ترین خبرها