یک روزنامه انگلیسی فاش کرد:

جزئیات ترور معاون بازرگانی نطنز

جزئیات ترور معاون بازرگانی نطنز
دوشنبه 26 دی 1390 - 19:02

روزنامه ساندي تايمز با تأکيد بر دست داشتن جاسوسان موساد در پس پرده ترور شهيد "مصطفي احمدي روشن" معاون بازرگاني سايت نطنز، به تشريح برخي از جزئيات اين عمليات محرمانه پرداخت.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، روزنامه "ساندی تایمز" در گزارشی تأکید کرد: "آخرین ساعات زندگی این دانشمند هسته ای بسیار شبیه به فیلم های جاسوسی است".

این روزنامه افزود: "گروهکهای کوچکی از مزدوران موساد چندین منطقه را در تهران ردیابی کرده اند".

ساندی تایمز به نقل از یک منبع صهیونیستی خاطرنشان کرد: "آنچه که مانند عملیاتی ساده و شبیه به فیلم های جاسوسی به نظر می آید، درنتیجه چندین ماه عملیات سخت برای جمع آوری اطلاعات و آموزش افراد صورت گرفته است".
در این گزارش همچنین با اشاره به زیر نظر گرفتن شهید احمدی روشن از اتاقی محرمانه نزدیک به منزلش تأکید شده است: "مزدوران موساد ورودی تأسیسات هسته ای در مرکز تهران را که کمتر از یک کیلومتر با محل ترور فاصله داشت، زیر نظر داشتند".

ساندی تایمز خاطرنشان کرد: "مزدوران موساد شاهد فعالیتهای غیرعادی بودند، بصورتی که تعداد بسیاری خودرو و شمار بسیاری از مردم و نیروهای پلیس در محل حاضر شدند.. یکی از مزدوران که تماسهای رادیویی نیروهای پلیس تهران و نیروهای امنیتی را زیر نظر داشت، دریافت که در این منطقه فعالیتها غیرعادی است؛ البته پس از آن منطقه دوباره آرام شد".

در این گزارش آمده است: "راننده خودرو حامل احمدی روشن، خودرو را که از نوع پژو بود، بررسی کرد؛ و چیزی به ساعت هشت صبح نمانده بود که یکی از مزدوران که محل را زیر نظر داشت، دریافت که این دانشمند هسته ای از آن محل خارج شد؛ پس از آن فرمانده گروهک تروریستی موساد فرمان نهایی را به مزدورانی که با موتورسیکلت در یک گاراژ محرمانه منتظر بودند، صادر کرد".

این روزنامه می افزاید: "موساد پس از یافتن خودرو دانشمند هسته ای و اطمینان از هویت او، بمبی را به خودرو او چسپاند، و این بمب پس از 9 ثانیه منفجر شد و احمدی روشن را به قتل رساند، و راننده او را به شدت مجروح کرد که وی پس از آن در بیمارستان کشته شد".



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها