مشعل از رهبری حماس می‌رود!

مشعل از رهبری حماس می‌رود!
سه شنبه 27 دی 1390 - 05:30

يكي از رهبران سابق جنبش حماس در آخرين مقاله خود فاش كرد كه خالد مشعل رئيس دفتر سياسي اين جنبش قصد ندارد در انتخابات داخلي آينده جنبش حماس بارديگر براي اين سمت نامزد شود.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبكه خبري العالم، مصطفي اللداوي كه نماينده جنبش حماس در لبنان بود در مقاله‌اي نوشت خالد مشعل در تصميمي مسئولانه و در اقدامي قابل توجه، صادقانه از تصميم خود براي نامزد نشدن براي سمت رياست دفتر سياسي جنبش حماس در انتخابات داخلي آينده اين جنبش خبر داد.

دفتر سياسي حماس بالاترين نهاد رهبري اين جنبش است و اعضاي آن از رهبران حماس در نوارغزه، كرانه باختري و خارج از فلسطين انتخاب مي شوند.

جنبش حماس هيچ اظهار نظري درباره اين مقاله نكرده و هيچ يك از رهبران كنوني اين جنبش سخنان اللداوي را تاييد يا تكذيب نكرده است. اما پایگاه اطلاع رسانی فلسطین به عنوان مهمترین رسانه رسمی وابسته به جنبش حماس پیشتر در گزارشی به نقل از یکی از مقامات حماس گزارش داده بود که مشعل نمی‌خواهد برای ریاست شورای ملی فلسطین نامزد شود.

اللدواي در ادامه این مقاله خود آورده است مشعل با اين اقدام قصد دارد زمينه را براي شخص ديگري از رهبران حماس فراهم كند تا اين مسئوليت را به عهده بگيرد و به اين مسير و فعاليت ادامه دهد.

وي افزود خالد مشعل يقين دارد كه جنبش حماس شخصيت‌هاي برجسته زيادي دارد. خالد مشعل در سال 1996 سمت رياست دفتر سياسي جنبش حماس را به عهده گرفت.

مصطفي اللداوي تصميم خالد مشعل را شجاعانه توصيف كرد زيرا اين تصميم را بدون فشار يا اجبار اتخاذ كرده و زمينه را براي حضور شخصيت هاي ديگر فراهم مي‌كند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها