با حضور مقامات کردستان عراق

غلیون و جعجع در اربیل دیدار کردند

غلیون و جعجع در اربیل دیدار کردند
سه شنبه 27 دی 1390 - 09:28

پايگاه خبري الحقيقه از ديدار سمير حججع رئيس حزب نيروهاي لبناني با رئيس شوراي موسوم به شوراي مخالفان سوري در استان اربيل در شمال عراق خبر داد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبكه خبري العالم، پايگاه خبري الحقيقه اطلاعات تاييد شده اي را  درباره برگزاري دوجلسه طولاني مدت در پنجشنبه شب گذشته بين سمير جعجع معروف به "مرد شماره یک اسرائيل در لبنان" و "برهان غليون" رئيس شوراي مخالفان سوري مورد حمایت تركيه منتشر كرد.

منابع مطلع در این مورد گزارش دادند كه مسرور بارزاني رئيس دستگاه اطلاعات منطقه كردستان عراق در بخشي از اين جلسات حضور داشته است.

به گفته اين منابع، غليون پنجشنبه شب محرمانه با يك هواپيماي اختصاصي راهي اربيل شده بود.

اين سفر چند ساعت بعد از ديدار غليون با سرهنگ دوم فراری "رياض الاسعد" فرمانده گروه مسلح تروریستی موسوم به "ارتش سوريه آزاد" و امضاي توافقنامه با او درباره ايجاد چيزي شبيه به "اتاق عمليات مشترك" بين اين گروه و شوراي مخالفان سوري، صورت گرفت. فاروق طيفور معاون برهان غليون بر اين اتاق مشترك نظارت دارد.

درحالي كه برحي اطلاعات ازحضور فاروق طيفور در جلسات ديدار بين غليون و جعجع حكايت داشت، منابع ديگر گفتند كه طيفور در اين جلسات كه محدود به اعضاي كرد شوراي استانبول و در صدر آنها عبدالباسط سيدا بود، حضور نيافته است.

برخي اطلاعات تاييد كرده‌اند كه جعجع دوازدهم ماه ژانويه جاري به طور تقريبا محرمانه و بدور از چشم رسانه‌ها سفري به اربيل داشته است و جعجع را در اين سفر وهبي قاطيشا مسئول امنيت، آموزش وتجهيز حزب نيروهاي لبناني و شمار ديگري از سران اين حزب كه سابقه‌اي طولاني در ارتباط با اسرائيل دارند، همراهي مي كرده است.

جعجع پیش از این گفته بود که بیش از ده هزار نیروی مسلح در اختیار دارد. منابع مطلع در دولت سوریه می‌گویند شمار زیادی از شهروندان لبنانی وابسته به سمیر جعجع را در شهرهای مختلف این کشور دستگیر کرده‌اند. جعجع نقش مهم و غیر قابل انکاری در قاچاق سلاح به سوریه دارد و آنگونه که منابع لبنانی گفته‌اند او مهمترین خریدار سلاح از لبنانی‌ها و انتقال آن به سوریه به شمار می‌رود.

 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها