مقامات اقلیم کردستان ساز مخالف می‌زنند

خشم مردم عراق از سفر جعجع به اربیل

خشم مردم عراق از سفر جعجع به اربیل
سه شنبه 27 دی 1390 - 10:49

سفر سمير جعجع به منطقه کردستان عراق با خشم گسترده محافل سياسي و افکار عمومي اين کشور روبرو شده و آنها سفر رئيس فالانژيستهاي سابق لبنان را به سبب مزدوري براي رژيم صهيونيستي و غرب، مشکوک و سئوال برانگيز توصيف کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی العالم، نمایندگان پارلمان و برخی سایتهای نزدیک به مراکز تصمیم گیری در بغداد به شدت از سفر سمیر جعجع رئیس حزب "نیروهای لبنانی"(فالانژیستهای سابق لبنان که در ربودن چهار دیپلمات ایرانی در لبنان و تسلیم آنها به رژیم صهیونیستی دست داشتند) به اربیل در شمال عراق و دیدارهای مشکوک وی با مقامات کردستان عراق انتقاد کرد.

خبرگزاری مهر در همین زمینه نوشت یک سایت نزدیک به نوری المالکی نخست وزیر عراق این سئوالات را مطرح کرده است: سمیر جعجع مزدور نخست اسرائیل در منطقه اربیل چه می کند؟ دولت فدرال در این زمینه چه موضعی گرفته است؟ سمیر جعجع فرمانده یک گروه شبه نظامی لبنانی و دارای تاریخی طولانی در مزدوری برای اسرائیل و یکی از جنایتکاران دوران جنگ داخلی لبنان و عامل جنایات اهدن و انفجار کلیسای سیده النجاه در بیروت با آزادی کامل در اربیل به میزبانی مسعود بارزانی، هر کاری که دوست داشت انجام می داد.

پیش از جعجع هم امین جمیل رئیس جمهوری اسبق لبنان و یکی از سران جریان 14 مارس و همچنین ولید جنبلاط که در حال حاضر از جریان 14 مارس جدا شده است، به منطقه اربیل کردستان عراق سفر کرده بودند. سفر جعجع به شمال عراق و دیدارهای وی با مقامات کردستان با خشم گسترده افکار عمومی عراق روبرو شده است.

از سوی دیگر فراکسیون پارلمانی الاحرار لبنان به شدت اظهارات سمیر جعجع درباره عراق را محکوم و آن را دخالت در امور سیاسی عراق توصیف کرد.

"جواد الحسناوی" از اعضای ارشد فراکسیون صدر گفت به سمیر جعجع نصیحت می کنیم قبل از اینکه به عراق بیاید تا رهبران سیاسی آن را نصیحت کند، در لبنان از شعله ور کردن آتش بحرانهای سیاسی خودداری کند.

وی افزود بهتر بود جعجع به جای اینکه قانون اساسی لبنان را نادیده بگیرد و به آلت دست اسرائیل و غربی ها در لبنان تبدیل شود، به قانون اساسی کشورش پایبند می بود.

الحسناوی خاطر نشان کرد : اظهارات جعجع و سفرش به کردستان مشکوک است و تصور نمی کنم که این اظهارات به نفع عراق باشد. وی گفت: اقدامات برخی گروههای سیاسی سبب شده است تا عراق به صحنه دخالتهای منطقه ای و بین المللی تبدیل شود.

سمیر جعجع در سفر مشکوک خود به منطقه کردستان عراق در کنفرانس مطبوعاتی در تفرجگاه صلاح الدین از رهبران سیاسی عراق خواسته بود به توافقاتی که بر اساس آن دولت کنونی تشکیل شده، پایبند باشند.

خاطر نشان می شود خبرگزاری رسمی لبنان روز دوشنبه 26 دی از پایان سفر رسمی سه روزه سمیر جعجع رئیس حزب "نیروهای لبنانی"(فالانژیستهای سابق که در ربودن چهار دیپلمات ایرانی و تحویل آنها به رژیم صهیونیستی دست داشتند) خبر داد.

این خبرگزاری این خبر را به نقل از دفتر مطبوعاتی جعجع مخابره کرد و به جزئیات بیشتری درباره آن اشاره نکرد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها