استقبال از عفو زندانیان در سوریه

استقبال از عفو زندانیان در سوریه
سه شنبه 27 دی 1390 - 11:24

رئيس هيئت مديره سازمان عربي حقوق بشر در سوريه از حكم اخير رياست جمهوري براي عفو بازداشت شدگان تمجيد كرد.

محمود مرعي در مصاحبه با شبكه خبري العالم گفت ما از اين اقدام تمجيد مي كنيم و روند آزادي بازداشت شدگان را زير نظر خواهيم گرفت و از آزادي همه بازداشت شدگان و بسته شدن نهايي پرونده بازداشت سياسي مطمئن خواهيم شد زيرا ما در مرحله سياسي و بحران واقعي به سر مي بريم كه به بسته شدن نهايي پرونده بازداشت سياسي نياز دارد.

وي افزود از زمان رسيدن ناظران 3324 فرد بازداشت شده و پس از آن550 فرد دیگر آزاد شدند و اكنون شمار زيادي از زندانيان آزاد مي شوند ما در حال حاضر آمار نهايي آزاد شدگان را نمي دانيم. 

مرعي با اشاره به اينكه احتمال مي رود امروز سه شنبه دو هزار بازداشت شده آزاد شوند، گفت اين رقم كافي نيست زيرا بيش از چهار هزار بازداشت شده در دمشق وجود دارد.

این مخالف دولت سوریه در ادامه گفت‌وگوی خود با شبکه خبری العالم تصريح كرد ما طرح عربي را پذيرفتيم و از آن و هيئت ناظران عرب حمايت كرديم تا جايي كه شمار زيادي از اعضاي سازمان عربي حقوق بشر در سوريه پشتيبان ميداني هيئت ناظران هستند زيرا تمايل داريم اين طرح و هيئت ناظران به نتيجه برسند و به بازداشت سياسي و خشونت و حضور امنيتي و نظامي در خيابان ها پايان دهيم.

وي با اشاره به اينكه به بيش از 147 رسانه گروهي عربي و خارجي اجازه داده شده است حوادث سوريه را پوشش دهند، گفت اين اقدام نيز اقدام مثبتي است اما جلوگيري از ورود چهار شبكه ماهواره اي به سوريه كار نادرستي است که به نظر می‌رسد منظور وی از شبکه‌های العربیه، الجزیره و دو شبکه دیگر عربی است که در ناآرامی‌های سوریه نقش بحران آفرینی را ایفا می‌کنند.

مرعي اظهار داشت ما به طرح عربي پايبنديم و تمايل نداريم بحران سوريه بين المللي شود زيرا عواقب بين‌المللي شدن را مي‌دانيم به همين علت يك ماه براي فعاليت هيئت عربي كافي نيست و ما مي خواهيم ماموريت آنها يك ماه ديگر تمديد شود، از دولت سوريه نيز مي خواهيم فعاليت اين هيئت را تسهيل كند تا در ماموريت خود موفق شود زيرا موفقيت اين ماموريت به گفت‌وگو بين دولت و مخالفان براي انتقال به تشكيل دولت دمكراتيك منجر مي شود.

28/س21:44

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها