پاسخ سوريه به "توپ پينگ پنگ"

پاسخ سوريه به
سه شنبه 27 دی 1390 - 14:18

دمشق در پاسخي به اقدامات و مواضع مداخله جويانه قطر از جمله درخواست اعزام نيروهاي عربي به سوريه و حمايت از آنچه "ارتش آزاد سوريه" خوانده مي شود، توصيه كرد كه از فراهم كردن زمينه دخالت خارجي در امور سوريه اجتناب كند.

اقدامات و مواضع مداخله جويانه دولت قطر در امور كشورهاي منطقه و حتي شمال آفريقا كه با وزن سياسي ، نظامي و حتي جغرافيايي آن هيچگونه نسبت و همخواني ندارد، با واكنش هاي تندي در ميان ملت هاي عرب مواجه شده است و در كشورهايي مانند تونس مردم مي گويند كه قطر به اندازه يك توپ پينگ پنگ نيز ارزش ندارد.

به گزارش روز سه شنبه پايگاه اطلاع رساني شبكه خبري العالم ، خبرگزاري رسمي سوريه(سانا) به نقل از يك منبع مسئول در وزارت امور خارجه اين كشور اعلام كرد كه دمشق از اظهارات مقامات قطري از جمله درخواست اعزام نيروهاي عربي به سوريه شگفت زده شده است.

اين مقام سوري تاكيد كرد كه اين گونه درخواست ها فقط باعث بحراني تر شدن اوضاع سوريه ، از دست رفتن تلاش هاي عربي و زمينه سازي دخالت هاي خارجي در امور سوريه مي شود.

وي با تاكيد به اين كه سوريه با هرگونه اقدامي كه به حاكميت آن ضربه بزند مقابله مي كند، گفت: جاي تاسف است كه خون مردم درخاك سوريه براي خدمت به برخي طرح هاي دشمنان ريخته شود و امروز توطئه ها عليه سوريه براي همه جهانيان آشكار شده است.

تحركات امير قطر برار تكرار سناريوي ليبي در سوريه

شيخ " حمد بن خليفه آل ثاني " امير قطر روز شنبه گذشته موافقت خود را با ارسال نيروهاي عربي به سوريه اعلام كرد كه نخستين اقدام در نوع خود از سوي يك مقام ارشد عربي به شمار مي آيد.

وي در پاسخ به سئوال شبكه سي بي اس آمريكا مبني بر اينكه آيا لازم است نيروهاي عربي به سوريه اعزام شوند؟ ، گفت: براي پايان دادن به بحران بايد تعدادي از نظاميان عربي به سوريه اعزام شوند.

درهمين حال روزنامه " فايننشال تايمز" نوشت: شيخ حمد از راه حل هاي سياسي و طرح اتحاديه عرب قطع اميد كرده و توجه خود را بر روش هاي ديگر بويژه حمايت از ارتش آزاد سوريه (مخالفان) معطوف كرده است.

فايننشال تايمز افزود: اين اقدام قطر تكرار سناريوي ليبي است كه دوحه از مخالفان قذافي در آن مقطع حمايت مالي و نظامي كرد.

اين روزنامه اضافه كرد: اظهارات اخير امير قطر درباره اعزام نيروهاي عربي به سوريه شايد فراهم كردن دخالت نظامي باشد كه در زمان حاضر چنين دخالتي هم از سوي غربي ها و هم كشورهاي عربي بعيد به نظر مي رسد.

پربیننده ترین خبرها