اولین تصویر از مهندسان ربوده شده ایرانی در سوریه

اولین تصویر از مهندسان ربوده شده ایرانی در سوریه
سه شنبه 27 دی 1390 - 14:32

براي اولين بار تصويري از مهندسان ايراني ربوده شده در شهر حمص سوريه بدست گروهي مسلح موسوم به " گردان الفاروق" منتشر شد.

به گزارش شامگاه سه شنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم ، این تصویر در یک نشریه فرانسوی زبان منتشر شده است.

به نوشته اين نشریه، يك نظامي سوري به نام " عبدالرزاق طلاس " كه ادعا مي كند از ارتش سوريه جدا شده است، يك گروه مسلح را فرماندهي مي كند و كنترل بخش هايي در باباعمرو واقع در منطقه روستايي حمص را در اختيار دارد، مهندسان ايراني را ربوده و به گروگان گرفته است.

در اين تصوير طلاس به همراه 4 تن از مهندسان ايراني ديده مي شود و او گذرنامه يكي از مهندسان را در دست دارد.

اين تصوير حاكي است كه مهندسان ربوده شده ايراني در منطقه باباعمرو شهر حمص سوريه هستند و گروه مسلحي كه خود را "ارتش آزاد سوريه" مي نامد و عمليات مسلحانه ضد ارتش و نيروهاي امنيتي سوريه انجام مي دهد آنها را ربوده است.

پيشتر گروهي كه خود را "مبارزه با گسترش تشيع در سوريه" مي ناميد اين آدم ربايي را به عهده گرفته بود اما اين تصوير نشان مي دهد كه مخالفان سوري در خارج يا همان شوراي استانبول كه بر فعاليت گروه هاي مسلح نظارت دارد و از آنها حمايت سياسي مي كند به خصوص "ارتش آزاد سوريه" مسئول ربودن مهندسان ايراني است.

 7 تن از كاركنان و پرسنل ايراني شاغل در نيروگاه سيكل تركيبي "جندر" واقع در منطقه "حمص" كشور سوريه در روز 29 آذرماه سال جاري در مسير محل اقامت استيجاري خود ربوده و ناپديد شدند.

 سجاد اميريان، مهندس برق و سرپرست گروه تست تجهيزات برقي (شاغل در شركت پارسيان پست فرعي نيروگاه)، احمد سهرابي كرت آباد، تكنسين برق و سرپرست كارگاه (شاغل در شركت فناوران صنعت گستر زاگرس - پيمانكار فرعي شركت پارسيان پست)، حسن حسني، تكنسين برق و نصاب تجهيزات برقي (شاغل در شركت فناوران صنعت گستر زاگرس - پيمانكار فرعي شركت پارسيان پست)، مجيد قنبري بيدرومي، تكنسين برق و نصاب تجهيزات تست تجهيزات برقي (شاغل در شركت فناوران صنعت گستر زاگرس - پيمانكار فرعي شركت پارسيان پست)، كيومرث قبادي، تكنسين برق و نصاب تجهيزات برقي(شاغل در شركت فناوران صنعت گستر زاگرس - پيمانكار فرعي شركت پارسيان پست)؛ 5 نفري هستند كه در مرحله اول توسط افراد ناشناس ربوده شدند.

 همچنين 2 نفر ديگر از كاركنان شركت به نام هاي پژمان بويري (مهندس برق و سرپرست كارگاه احداث پست نيروگاه) از شركت پارسيان پست و عبدالخالق صحنه (كارشناسHSE ) از كاركنان شركت احداث و توسعه نيروگاه هاي سيكل تركيبي مپنا هم كه به منظور پيگيري از وضعيت 5 نفر ياد شده مراجعه كرده بودند هم ربوده شده و تاكنون اطلاعي از آنها در دست نبوده است.

 به دنبال ربوده شدن مهندسان ایرانی سفارت ایران در سوریه اقداماتی را برای پیگیری سرنوشت آنها انجام داد که اطلاعات اولیه حاصل از پیگیری ها نشان دهنده خوب بودن حال تکنیسین های ایرانی بوده است

 برخی نامه نگاری ها و درخواست های دیگر نیز صورت گرفته است که می توان به نامه نگاری با خانم "کنسلا ویدال" نماینده سازمان ملل متحد مقیم در ایران و رونوشت آن به آقای خزاعی نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد اشاره کرد.

رونوشت دیگری نیز از این نامه به کمیته صلیب سرخ در تهران تحویل شده است. گفته می شود این موضوع در کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز بررسی شده است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها