اعتراف نتانياهو به افزايش خطرها براي اسراييل

اعتراف نتانياهو به افزايش خطرها براي اسراييل
سه شنبه 27 دی 1390 - 15:40

نخست وزير رژيم صهيونيستي با ادعاي اينكه " سلاح هايي از ليبي و از طريق صحراي سينا" وارد نوار غزه شده است، اعتراف كرد كه تحولات در جهان عرب به افزايش خطرها براي اين رژيم منجر شده است.

به گزارش عصر سه شنبه پايگاه اطلاع رساني شبكه خبري العالم، "بنيامين نتانياهو" در يك سخنراني در كميته امور خارجي و دفاعي كنيست (پارلمان) رژيم صهيونيستي گفت: هر روز برشدت حساسيت و خطرهاي ناشي از مشكلات امنيتي فراروي اسراييل به دليل تحولات خاورميانه افزوده مي شود و ممكن است اين وضع براي چندين سال ديگر ادامه داشته باشد.

وي افزود: اسراييل بايد فورا توان دفاعي و هجومي خود را تقويت كند و اما اين امر نياز به پول زيادي دارد.

نخست وزير رژيم صهيونيستي با بيان اينكه " ورود سلاح از ليبي به غزه از طريق صحراي سينا ادامه دارد"، خاطرنشان كرد: بيش از ده هزار خمپاره در زمان حاضر در نوار غزه وجود دارد كه برد برخي از آنها به بيش از 40 كيلومتر مي رسد.

نتانياهو اضافه كرد: يك بالگرد اسراييلي توانست در ماه آگوست گذشته از تيررس موشكي كه يك گروه مسلح شليك كرد، فرار كند. اين گروه مسلح از صحراي سينا آمدند و در جنوب اسراييل نفوذ كردند و به 20 كيلومتري شمال ايلات رسيدند، اين موشك منجر به كشته شدن 8 اسراييلي و زخمي شدن 25 نفر ديگر شد.

وي گفت: سازش با مصر همواره دستاوردي براي اسراييل و مصر بود اما از تنفر از اسراييل در ميان مردم مصر براي رسيدن به اهداف سياسي استفاده مي شود.

نخست وزير رژيم صهيونيستي، بطور خاص به افزايش قدرت جريان اسلامي در مصر و افزايش درخواست ها براي بازنگري در توافقنامه كمپ ديويد ميان مصر و اسراييل اشاره كرد و افزود: درصورت لغو توافقنامه كمپ ديويد،حمايت مالي آمريكا به مصر متوقف خواهد شد.

نتانياهو ادامه داد: براي ما آشكار شده، از مصر دوران رژيم مبارك در آينده اثري باقي نخواهد ماند و اين امر پيامدهاي امنيتي گسترده اي بدنبال خواهد داشت.

وي به تلاش ها براي آشتي ميان دو جنبش فلسطيني حماس و فتح اشاره كرد و گفت: در آن هنگام مجبور خواهيم شد درخواست كنيم نوارغزه نيز مانند كرانه باختري كه جنبش فتح به رهبري محمود عباس رييس تشكلات خود گردان در آن حضور دارند، خلع سلاح شود.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها