پادشاه بحرين به نفع مردم كناره گيري كند

پادشاه بحرين به نفع مردم كناره گيري كند
سه شنبه 27 دی 1390 - 17:52

بيروت (العالم)ـ "هماهنگ كننده انجمن مطبوعات بحرين در خاورميانه" نهادهاي دموكراتيك بحرين را صوري و ناكارآمد خواند و گفت: هنگامي كه پادشاه قادر به حل بحران و توافق سياسي مورد رضايت ملت نيست بايد به نفع مردم كناره گيري كند.

"حسين يوسف" سه شنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: اصلاحاتي كه پادشاه در سخنراني اخيرش مطرح كرد قبلا از سوي پارلمان ارائه شده بود اما مورد قبول حكومت قرار نگرفت.

يوسف افزود: نهادهاي دموكراتيك بحرين- مانند پارلمان - تنها ظاهر ديپلماتيك دارند و ناكارآمدند.

وي راه رسيدن به دموكراسي كارآمد را فداكاري هاي مردم در خيابان هاي بحرين دانست.

اين فعال سياسي بحريني با اشاره به اصلاحات مطرح شده در سخنراني حمد بن عيسي آل خليفه پادشاه بحرين، اين سوال را مطرح كرد كه آيا براي اين اصلاحات ناچيز نياز به انقلاب 14 فوريه و تقديم اين همه شهيد بود؟

يوسف در عين حال اجراي اين مقدار از اصلاحات را نيز مورد ترديد قرار داد.

وي گفت: پروژه اصلاحاتي كه پادشاه از آن سخن گفته 10 سال است كه مطرح شده ولي هيچگاه رژيم حاكم به آن جامه عمل نپوشانده است.

يوسف خاطر نشان كرد: آنچه امروز مطلوب جامعه است برآوردن آرمان ملت بحرين است كه محدود به هيچ حزب و گروهي نيست.

وي افزود: پادشاه بحرين در سخنراني اخيرش تلاش كرد شكست خود را در برقراري ارتباط سياسي واقعي با طرفهاي سياسي فعال در كشور توجيه كند و بهانه آورد كه تحت فشار عربستان است.

هماهنگ كننده انجمن مطبوعات بحرين در خاورميانه دو گزينه را براي پادشاه بحرين متصور دانست: نخست تكيه به كشمكش منطقه اي و بين المللي كه اين امر بن بست سياسي را باعث شده است و ديگري تلاش براي ارائه طرح هاي جديد ( مورد قبول ملت) و برون رفت از بن بست سياسي موجود.

FF-17-13:44

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها