ديكتاتور يمن درپس پرده ناامنيهاي این كشور

ديكتاتور يمن درپس پرده ناامنيهاي این كشور
سه شنبه 27 دی 1390 - 18:30

قاهره (العالم) ـ رييس تشكل مخالفان يمن در مصر تاكيد كرد كه ناامني موجود در كشور با برنامه ريزي علي عبدالله صالح ديكتاتور يمن و عوامل رژيمش صورت مي گيرد.

عبدالرقيب منصور روز سه شنبه در گفتگو با شبكه خبري العالم تصريح كرد: آشوبها به نفع صالح و عناصرش براي فرار از تعهدات واگذار كردن قدرت است كه صالح به دنبال امضاي ابتكار شوراي همكاري خليج فارس به آن متعهد شده است.

منصور گفت: ناامني هاي اخير و مشخصا از روز جمعه گذشته كه در منطقه رداع رخ داد، با برنامه ريزي صالح و رژيمش صورت گرفت. در اين شهر برخي افراد مسلح از گروه "انصار شريعت" به رهبري طارق ذهب، مسجد عامريه و سپس قلعه رداع را اشغال كردند.

وي افزود: شبيه همين حوادث در اواخر ماه مارس گذشته نيز رخ داد هنگامي كه شهر جعار به دست گروه هاي تندرو و مسلح افتاد و پس از آن در 29 ماه مي نيز اين گروه ها بر شهر زنجبار نيز حمله ور شدند. اين گروه هاي مسلح اين دو شهر را در اختيار گرفتند و حتي نام جعار را به وقار تبديل كردند.

منصور خاطرنشان كرد: خبر وقوع اين حوادث را صالح از قبل داده بود هنگامي كه گفت جايگزين وي گروه القاعده خواهد بود و استانهايي را كه ممكن بود القاعده بر آنها مسلط شود، نيز تعيين كرد.

وي اظهار داشت: ناامني كه در بيشتر نقاط يمن وجود دارد در واقع تلاشي از سوي رژيم براي ايجاد آشوب است كه حتي از امكان برگزاري انتخابات زودهنگام كه مي بايست در 21 فوريه آتي برگزار شود، جلوگيري مي كند تا صالح بتواند از تعهد خود در زمينه انتقال قدرت شانه خالي كند.

منصور توضيح داد كه صالح همچنان اصرار دارد قانون مصونيت اجرا شود. همچنين دست به فريبكاري مي زند تا انتقال مسالمت آميز قدرت صورت نگيرد.

وي با تاكيد بر اين كه صالح و عناصرش از آشوب هاي موجود در يمن سود مي برد، افزود: استان البيضا كه رداع يكي از شهرهاي آن است با بسياري از استانهاي ديگر مانند ابين و شبوه و مارب در آشوب به سر مي برد. ناامني گسترده اين استانها را فراگرفته است و عناصر القاعده كه طبق دستورات رژيم عمل مي كنند، در آنجا حضوري گسترده دارند.

15:40 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها