توطئه جدید سعودی-آمریکایی در شمال یمن

توطئه جدید سعودی-آمریکایی در شمال یمن
چهارشنبه 28 دی 1390 - 05:49

رهبر حوثي‌ها در شمال يمن، اعلام تشکيل يک "امارت اسلامي" در اين منطقه از سوي گروه القاعده را توطئه اي سعودي – آمريکايي براي برانگيختن آتش فتنه هاي داخلي دانست.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "عبدالملک بدرالدین الحوثی" در بیانیه ای اعلام کرد: "این رسوایی بیانگر وجود توطئه ای از سوی برخی طرفهای داخلی است که به نفع نظام سعودی و طرح آمریکا کار می کنند؛ طرحی که هدف از آن برافروختن آتش فتنه های فرقه ای در یمن و جنگ افروزی تحت همین عناوین است".

وی افزود: "تسهیل دستیابی عناصر افراطی بر دستگاه های امنیتی در (منطقه) رداع، و در اختیار داشتن انواع سلاح سنگین، نیمه سنگین و سبک و پس از آن حمله به شهروندان؛ تکرار همان سناریویی است که قبلا در استان ابین و دیگر مناطق روی داد؛ چرا که در آن زمان هم پادگانها با همه تسلیحات و تجهیزات در اختیار همان عناصر قرار داده شد".

ارتش یمن در ماه مه گذشته پس از اعلام قرار گرفتن استان "ابین" در دست عناصر القاعده، درگیری‌های شدیدی را با این عناصر آغاز کرد که درنتیجه آن هزاران نفر از ساکنان این منطقه کشته یا مجروح شدند، و حدود 100 هزار نفر به دلیل درگیری های نظامی از این استان گریختند.

الحوثی رژیم یمن را مسئول حوادث منطقه رداع دانست و گفت: "از ابتکار ساکنان رداع برای حل مشکل و مقابله با عناصر افراطی مسلح، بسیار قدردانی می کنیم".

رسانه های یمنی احزاب ائتلاف دیدار مشترک را به همدستی با القاعده برای سلطه بر شهر رداع متهم کرده اند.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها