كارشناس مسائل امنيتي مقيم واشنگتن خبر داد:

طرح تفرقه واختلاف ميان ايران و اعراب

طرح تفرقه واختلاف ميان ايران و اعراب
چهارشنبه 28 دی 1390 - 07:43

واشنگتن (العالم)- كارشناس مسائل امنيتي مقيم واشنگتن با اشاره به وجود توطئه و طرح هاي اختلاف و تفرقه انگيز، كشورهاي حوزه خليج فارس را به اعتمادسازي ميان خود به منظور تقويت روابط و همكاري اقتصادي ، سياسي ، امنيتي و جلوگيري از دخالت هاي احتمالي خارجي در منطقه فرا خواند.

"منذر سليمان" چهارشنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم، به برخي تحركات براي دامن زدن به اختلافات ميان ايران و كشورهاي عربي حوزه خليج فارس، اشاره و تاكيد كرد كه بايد اقداماتي براي اعتمادسازي انجام شود و مجموعه هايي مشترك براي تقويت روابط و همكاري ها و حل بحران ها تشكيل شود.

سليمان گفت: بايد درخصوص اختلافات مرزي و نامگذاري ها به توافق رسيد چرا كه اقداماتي با هدف تحريك ديگران نسبت به ايران و خطرناك جلوه دادن آن و برنامه هسته اي مسالمت آميز اين كشور وجود دارد.

وي خواستار ايجاد چارچوب هايي براي همكاري و توافق ميان كشورهاي حوزه خليج فارس با هدف بستن راه ها به روي دخالت هاي خارجي دراين منطقه شد.

اين كارشناس مسائل امنيتي مقيم واشنگتن، بر لزوم از بين بردن نگراني هايي كه درباره درگيري شيعيان و اهل تسنن وجود دارد، تاكيد كرد و گفت: خطر واقعي كه منطقه را تهديد مي كند، طرح آمريكا و رژيم صهيونيستي و طرح هاي توسعه طلبانه غرب با هدف سلطه بر منطقه است.

سليمان در باره تكيه بيش از حد كشورهاي حوزه خليج فارس به حمايت و قيموميت نظامي و امنيتي خارجي ها و ناديده گرفتن تمدن عربي و اسلامي هشدار داد و آن را تهديدي جدي براي اين كشورها عنوان كرد.

كارشناس مسائل امنيتي با رد القاي خطر برنامه هسته اي ايران افزود: خطر قريب الوقوع در برنامه هسته اي اسرائيل و نيز ناوگان ها و زرادخانه هاي كلاسيك كشورهاي غربي در منطقه است كه تهديد جدي براي محيط زيست منطقه به شمار مي رود.

سليمان همچنين گفت وگوي سازنده و مشترك ميان همه كشورهاي منطقه درخصوص مسائل مورد اختلاف و تعيين خطر واقعي بر اساس منافع مشترك ميان كشورهاي اين حوزه را خواستار شد.

MKH-17-19:50

پربیننده ترین خبرها