موضع بی‌سابقه روزنامه انگلیسی درباره سوریه؛

گاردین: تناقض مواضع غرب با واقعیتهای سوریه

گاردین: تناقض مواضع غرب با واقعیتهای سوریه
چهارشنبه 28 دی 1390 - 08:57

يک روزنامه انگليسي در يک موضع گيري بي‌سابقه، با تأکيد بر حمايت ناتو از عناصر مسلح در سوريه، پوشش رويدادهاي اين کشور در رسانه هاي غربي را متناقض با واقعيت ها دانست.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "جاناتان استیل" خبرنگار ارشد روزنامه "گاردین" در گزارشی فاش کرد، رسانه های غربی در پوشش رویدادهای سوریه، اطلاعات و نظرسنجی هایی را که با اهداف و تفکرات آنها همسو نباشد نادیده می گیرند.

وی با اشاره به نظرسنجی اخیر در سوریه از سوی مؤسسه مطالعات "قطر" تأکید کرد؛ در این نظرسنجی 55 درصد از سوری‌ها مخالف کناره گیری بشار اسد هستند، چراکه آنها از بروز جنگهای طایفه ای و داخلی در کشورشان نگرانند.

جاناتان استیل خاطرنشان کرد: رسانه های غربی خبرهایی را که برخلاف نظرشان است پوشش نمی دهند؛ به همین دلیل عجیب نیست که این رسانه‌ها نظرسنجی یاد شده را نادیده می گیرند.

استیل خاطرنشان کرد: طبق این نظرسنجی سوری ها خواستار آن هستند، همانطور که بشار اسد چندین بار وعده داده است، در این کشور انتخابات آزاد با مشارکت چند حزب برگزار شود، ولی اسد همچنان در رأس قدرت باقی بماند.

این روزنامه نگار انگلیسی اظهار داشت: بی طرف نبودن رسانه های غربی در پوشش رویدادهای سوریه، نقش ناظران اتحادیه عرب در این کشور را تحت تأثیر قرار می دهد.

وی تأکید کرد، غرب برخلاف حمایتش از موافقت اتحادیه عرب با اعلام منطقه پرواز ممنوع در لیبی، اکنون به مأموریت ناظران این اتحادیه در سوریه اهمیتی نمی دهد.

استیل تأکید کرد، درست همانند شورشیان هندوراس که در زمان رونالد ریگان برای سرنگونی نیکاراگوئه از سوی آمریکا حمایت می شدند، اکنون عناصر مسلح موسوم به "ارتش آزاد سوریه" حمایتهای مختلفی را از ناتو دریافت می کنند.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها