هشدار درباره مداخله نظامي در سوريه

هشدار درباره مداخله نظامي در سوريه
چهارشنبه 28 دی 1390 - 10:51

دمشق(العالم)-عضو مجلس الشعب (پارلمان) سوريه به نهادهاي بين المللي درباره تلاش براي مداخله نظامي در سوريه هشدار داد.

محمد حبش چهارشنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم خاطرنشان كرد كه مداخله نظامي در سوريه مشكلات و رنج مردم اين كشور را دو چندان مي كند.
 
اين نماينده مجلس الشعب سوريه با اشاره به احتمال وقوع جنگ طايفه اي در كشور، بر ضرورت تسريع در حل بحران موجود تاكيد كرد و گفت: آشكار است كه برخي ها در صدد بين المللي كردن مساله سوريه هستند اما شوراي امنيت سازمان ملل بايد هوشيار باشد و از هر گونه مداخله نظامي در سوريه بپرهيزد چراكه اين امر وضعيت را  پيچيده تر مي كند.

وي با بيان اين كه برقي قدرت ها مخالف جنگ در سوريه هستند؛ افزود: روسيه با اقدام نظامي عليه سوريه مخالف است از سويي براي جلوگيري از وقوع جنگي جديد در منطقه بايد موضعي عملي اتخاذ شود.

حبش راهكار سياسي را بهترين شيوه براي حل بحران سوريه و خروج اين كشور از وضعيت كنوني دانست و گفت: جامعه بين المللي بايد با اعمال فشار سياسي، به خشونتها در سوريه پايان دهد زيرا توسل به راهكار نظامي نتيجه اي جز خرابي بيشتر ندارد.

عضو مجلس الشعب سوريه، با اشاره به اقدامات برخي شبكه هاي ماهواره اي عربي از جمله "وصال" براي ايجاد فتنه طايفه اي در سوريه اظهار داشت: بايد با بصيرت ، عقل و درايت با فتنه هاي طايفه اي و مذهبي مقابله شود.

حبش از عملكرد اشتباه بعضي از مسوولان نيز انتقاد كرد و وجود برخي ظلم و ستم و سلب آزاديها را عاملي براي ايجاد اختلافات مذهبي و طايفه اي در كشور دانست.

وي تاكيد كرد كه گسترش آزاديها، عدالت و برابري و مجازات افرادي كه اين موارد را نقض مي كنند، بايد در اولويت برنامه دولت براي مقابله با اقدامات فتنه انگيزانه قرار گيرد.

MKH-17-21:50

پربیننده ترین خبرها