تأکید آمریکا به اخوان المسلمین برهمکاری با دولت مصر

تأکید آمریکا به اخوان المسلمین برهمکاری با دولت مصر
چهارشنبه 28 دی 1390 - 15:41

سفير آمريکا در قاهره در ديدار با رهبر اخوان المسلمين مصر بر همکاري با پارلمان منتخب و دولت اين کشور تأکيد کرد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، خانم "آن پاترسون" امروز در دیدار با "محمد بدیع"، با قدردانی از انجام این دیدار و تبریک پیروزی حزب "آزادی و عدالت" (وابسته به اخوان المسلمین) تأکید کرد، آمریکا با پارلمان منتخب و دولت دمکراتیک همکاری می کند.

پاترسون با اعتراف به اینکه دولتهای آمریکا مرتکب "برخی اشتباهات" شدند؛ خواستار رفع این اشتباهات و جلوگیری از تکرار آنها در آینده شد.

سفیر آمریکا در قاهره خاطرنشان کرد: اوضاع اقتصادی مصر دشوار است و مصر نیازمند وامهایی از بانکهای جهانی است، که این وامها می تواند در بهبود وضعیت اقتصادی این کشور سهیم باشد.

"محمد بدیع" نیز در این دیدار اظهار داشت: دولتهای آمریکا از طریق حکام مستبد و حمایت از آنها، بر ملتها حکمروایی می کرد، و این امر موجب شد، محبوبیت آمریکا کاسته شود.

وی افزود: "این عصر متعلق به ملتها است، و ما از آمریکا خواستار عمل هستیم و نه گفتار بویژه در ارتباط با مسأله فلسطین که مسأله اول اعراب و مسلمانان است، تا آمریکا بتواند مصادقیت خود را نزد ملتهای عربی و اسلامی بازیابد".

بدیع تأکید کرد: اصول شریعت اسلامی منشأ اصلی قوانین است که بزرگترین تضمین برای آزادی های عمومی و خصوصی است.

رهبر اخوان المسلمین در خصوص کمکها و وامها، با اشاره به دوستان زیاد مصر در دنیا، گفت دوستان مصر خواستار کمک به انقلاب مردم این کشور هستند، و این مسأله باید در پارلمان منتخب آنها و کمیسیون های تخصصی آن بررسی شود.

بر اساس بیانیه اخوان المسلمین، در این دیدار "محمود حسین" دبیرکل این گروه و "دونالد بلوم" مدیر دفتر اقتصادی و سیاسی سفارت آمریکا در قاهره حضور داشتند.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها