سوریه درمحاصره توطئه‌های غرب و قطر

سوریه درمحاصره توطئه‌های غرب و قطر
چهارشنبه 28 دی 1390 - 19:06

يك پژوهشگر سياسي، با انتقاد از كشورهاي غربي وقطردرتوطئه چيني عليه سوريه گفت: پيشنهاد قطر براي ارسال نيروهاي عربي به سوريه اقدامي برنامه ريزي شده ازسوي امريكا وکشورهاي غربي است.

"حميدي العبدالله" روز چهارشنبه در گفتگو با شبكه خبري العالم گفت: پيشنهاد قطر براي ارسال نيروهاي عربي به سوريه اقدامي برنامه ريزي شده است كه ازسوی دولت امريكا تهيه شده است.

وي اظهار داشت: آنها اميد داشتند كه هيات ناظران منجر به يكي از دو نتيجه شود يا اينكه دولت سوريه را در قيد و بند قرار دهد و زمينه را براي گروههاي مسلح براي تغيير اوضاع در سوريه و انجام آن چيزي كه در 10 ماه از انجام آن عاجز بودند، فراهم كند؛ و يا اينكه گزارشي در حمايت از گزينه بين المللي كردن بحران سوريه و در تنگنا قرار دادن روسيه و چين تهيه كنند، ولي اين اتفاق نيفتاد از اين رو به ابزار فشار ديگري روي آوردند.

حمیدی العبدالله خاطرنشان کرد: روسيه اصرار دارد كه حل بحران سوريه از طريق گفتگو و توافق بر سرمسايلي آغازشود كه سوريه را از بحران و درگیری های داخلی و مسلحانه دور نگه دارد.

حمیدی العبدالله تأکید كرد: كشورهاي غربي عناصر مسلح را به افزايش قتل و تخريب براي وقوع جنگي داخلي تشويق مي كنند، تا فضايي مناسب براي دخالت خارجي شبيه آنچه كه درليبي رخ داد، فراهم شود.

حمیدی العبدالله موضع روسيه و چين را برخاسته از درك واقعي آنها از توطئه امريكا و كشورهاي غربي توصيف كرد و گفت: آنچه كه امريكا و كشورهاي غربي انجام مي دهند سوءاستفاده از حوادث سوريه براي رسيدن به اهدافي است كه هيچ گونه ارتباطي با اوضاع سوريه و خواسته هاي مردمي ندارد.

 

.10:38



پربیننده ترین خبرها