حمله به اتوبوس مسافری در عربستان

حمله به اتوبوس مسافری در عربستان
پنج‌شنبه 29 دی 1390 - 08:09

حمله تعدادي افراد ناشناس به يك اتوبوس مسافري در مسير قطيف به مدينه كه شامگاه روز گذشته روي داد موجب بروز نگراني در باره آغاز يک سلسه فعاليت هاي رسمي فرقه اي و تحريک آميز در عربستان شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم به نقل از پایگاه التوافق این حادثه زمانی روز داد که اتوبوسی با 17 سرنشین از قطيف در شرق عربستان به سوي مدينه منوره  در حرکت بود.

  در جریان این رویداد ، 10 خودرو  ضمن محاصره اتوبوس آن را مجبور به توقف کردند.
یکی از خانم های مسافر اتوبوس گفت : چندين فرد مسلح  وارد اتوبوس شده و به بهانه سرعت غيرمجاز راننده  و مسافران ، را پیاده کردند. 
وي اظهار داشت : افراد مسلح ضمن نشانه رفتن اسلحه به سوی مسافران با الفاظ رکیک و توهین های فرقه ای موجب ایجاد ترس و وحشت در كودكان  و خردسالان شدند.
وي افزود:پليس امنيت راه نيز پس از تماس  يكي از خانم ها با بستگان خود در قطيف و شرح ماجرا از راه رسيد.
اين شاهد عيني  به شبكه خبري التوافق گفت : گروه مسلح به محض رسيدن پليس امنيت راه و نيروهاي پليس محل  توقف اتوبوس را ترک كردند.

برخی منابع از احتمال آگاهی کامل مسئولان امنیتی و پلیس از اینگونه حرکات علیه خودروهایی که از منطقه شیعه نشین قطیف  در جاده ها حرکت می کنند خبر دادند.

این موضوع زمانی بیشتر آشکار می شود که ماموران پلیس اعلام کردند ،خانمی با مرکز پلیس تماس گرفته و اعلام کرده است که اتوبوس حامل وی و همراهانش با سرعت غیر مجاز در حرکت است و خواستار توقیف آن به منظور جلوگیری از حادثه  شده بود.

سرنشینان اتوبوس ضمن تکذیب این موضوع تاکید کردند که  همه مسافران از یک خانواده هستند و  در صورت صحت سرعت غیر مجاز به راحتی قادر بودند به راننده تذکر دهند بدون آنکه نیاز به اطلاع رسانی به پلیس باشد.

در عین حال این سوال نیز بدون پاسخ مانده  است که در صورت تماس با پلیس چرا 10 خودر شخصی با افراد مسلح  برای متوقف کردن آن اعزام شدند و به محض سررسیدن پلیس محل را ترک کردند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها