امیدواری وزیر سوری درمورد آزادی مهندسان ایرانی

امیدواری وزیر سوری درمورد آزادی مهندسان ایرانی
پنج‌شنبه 29 دی 1390 - 11:09

عماد خميس وزير برق سوريه نسبت به آزادي سريع كارشناسان ربوده شده ايراني در نيروگاه برق "جندر" در مركز سوريه ابراز اميدواري كرد.

به گزارش شبکه خبری العالم خميس اظهار داشت: از ربوده شدن ايرانيان بسيار متاسفيم و به طور شبانه روز با طرف هاي امنيتي براي آزادي آنان در هماهنگي كامل هستيم.

وزير برق سوريه خاطرنشان كرد: ايستگاه جندر به دليل حملات گروه مسلح به كارشناسان و مهندسان ايراني شاغل درآن از كارافتاده است.  

مرتضي گنجي زاده " مدير شركت ساختماني ايراني غروب در گفت و گو با شبكه العالم اظهار داشت: افراد ربوده شده مهندس و متخصص برق هستند و برخي از آنها از چهار سال پيش و براي راه اندازي نيروگاه جندر در سوريه حضوردارند.

"احمد خليل" پژوهشگر راهبردي سوريه در مصاحبه با شبكه العالم  درباره اين كه شايع شده افراد مزبور عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامي هستند،تصريح كرد: دمشق همچنان قدرتمند است و بر خلاف آنچه كه برخي  از شبكه ها اعلام مي كنند نيازي به اعضاي سپاه پاسداران ايران يا حزب الله لبنان و  نيروهاي عراقي ندارد وهمه اين سخنان براي برانگيختن آتش فرقه گرايي است .

گردان الفاروق كه مهندسان ايراني به دست آنها ربوده شده اند، متهم به تخريب خط  لوله  گاز و نفت حمص  است.

منابع سوريه اي هدف گروه الفاروق را كه پيش از اين در تخريب لوله هاي گاز و نفت حمص و اطراف آن دست داشته اند، از كار انداختن نيروگاه جندر و ايجاد مشكلات براي منطقه اعلام كرده اند.

بنابر اين گزارش، تصوير منتشر شده اولين تصوير از مهندسان ايراني پس از ربوده شدن در شهر حمص سوريه بدست گروهي مسلح موسوم به " گردان الفاروق" است.

اين تصوير در يك نشريه فرانسوي زبان منتشر شده است.

به نوشته اين نشريه، يك نظامي سوري به نام " عبدالرزاق طلاس " كه ادعا مي كند از ارتش سوريه جدا شده است، يك گروه مسلح را فرماندهي مي كند و كنترل بخش هايي در باباعمرو واقع در منطقه روستايي حمص را در اختيار دارد، مهندسان ايراني را ربوده و به گروگان گرفته است.

در اين تصوير طلاس به همراه 4 تن از مهندسان ايراني ديده مي شود و او گذرنامه يكي از مهندسان را در دست دارد.

اين تصوير حاكي است كه مهندسان ربوده شده ايراني در منطقه باباعمرو شهر حمص سوريه هستند و گروه مسلحي كه خود را "ارتش آزاد سوريه" مي نامد و عمليات مسلحانه ضد ارتش و نيروهاي امنيتي سوريه انجام مي دهد آنها را ربوده است.

 

19-10:38

پربیننده ترین خبرها