ماموریت های مشکوک آمریکایی هادر بغداد

ماموریت های مشکوک آمریکایی هادر بغداد
پنج‌شنبه 29 دی 1390 - 11:53

موضوع نزديك شدن چهار نيروي مسلح آمريكايي به منزل صلاح عبدالرزاق استاندار بغداد در دوازدهم ماه جاري ميلادي ، پرده از اقدامات گروه هايي از آمريكايي ها برداشت كه ماموريت هاي مشكوكي را در مناطق مختلف عراق انجام مي دهند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبكه خبري العالم ، ناظران سیاسی اعتقاد دارند ، اين موضوع از تلاش اطلاعاتي سفارت آمريكا در بغداد برای نفوذ در عراق پس از خروج نيروهاي اين كشور حکایت دارد .
به همين سبب استاندار بغداد تهديد كرد كه هر آمريكايي مسلح که در خيابان هاي بغداد تردد كند به قتل می رسد..
وي تاكيد كرد كه دولت عراق اجازه نخواهد داد كه افراد بيگانه به صورت مسلح و بدون مجوز و موافقت دولت محلي و بدون همراهي پليس سفارت خانه ها ؛ در مناطق و خيابان هاي پايتخت تردد كنند.
عبدالرزاق خاطر نشان كرد: تردد افراد مسلح خارجي در مناطق مسكوني به مثابه نقض قوانين امنيتي به شمار مي رود و با آن برخورد خواهد شد. بنابراين به منظور جلوگيري از بروز هرگونه مشكل يا حادثه امنيتي هر ديپلمات بيگانه بايد به همراه گشتي پليس محافظ سفارت خانه ها به تردد در پايتخت بپردازد.
البته اين نخستين باري نبود كه نيروهاي آمريكايي دست به چنين اقدامي مي زدند ، پيش از اين اين نيز چند آمريكايي با لباس غيرنظامي و در حالي كه سلاح همراه داشتند اقدام به ايجاد پست ايست بازرسي ثبت نشده در جاده الشوملي در جنوب بغداد كرده و به بازرسي خودروهاي برخي از شهروندان عراقي پرداختند.
سياستمداران عراقي اين اتفاقات مرتبط به يكديگر را در راستاي اقدامات مشكوك آمریكا در بغداد ارزيابي مي كنند كه هدف از آن خنثي كردن تلاش هاي دولت عراق براي تحقق حاكميت ملي و دستيابي به استقلال و جلوگيري از نفوذ بيگانگان است
اين گونه اقدامات مشكوك ، دفتر نخست وزير عراق را وادارکرد كه به همه شركت هاي امنيتي به ويژه شركت هاي فعال در سفارت ها ده روز مهلت دهد تا منطقه الخضرا را ترك كنند

چهار نظامی مسلح آمریکایی در حالیه با لباس شخصی و جلیقه ضد گلوله  سلاح صدا خفه کن دار حمل می کردند ، دراین هفته در بغداد پایتخت عراق دستگیر شدند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها