رد طرح شوراي همكاري دركنفرانس ملي يمن

 رد طرح شوراي همكاري دركنفرانس ملي يمن
پنج‌شنبه 29 دی 1390 - 13:43

فعالان و سياستمداران يمني، چهارشنبه شب در كنفرانس ملي يمن براي بررسي ويژگي هاي دولت جديد و راه هاي مشاركت در آن ،كه در بيروت پايتخت لبنان برگزار شد، طرح شوراي همكاري خليج فارس را توطئه ضد انقلاب اين كشور عنوان كردند.

نجيب صديق كارشناس رسانه و فعال سياسي يمني در گفت گو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: نظامي كه ما مي خواهيم و آرزوي آنرا داريم نظامي است كه ما را از استبداد و ظلم رها مي سازد و آينده اي درخشان را نويد مي دهد و اين مساله جز با تلاش و مبارزه جوانان محقق نمي شود.

سحر غانم عضو ائتلاف جوانان انقلاب يمن نيز خاطرنشان كرد: ما خواستار دولتي مدني هستيم كه عدالت و حقوق شهروندي را تضمين كند تا ملت يمن بتواند در سايه آن به عنوان شهروندان واقعي از حقوق خود برخوردار باشد.

شركت كنندگان در اين كنفرانس طرح پيشنهادي شوراي همكاري خليج فارس را توطئه اي ضد انقلاب مردمي يمن و تلاشي از سوي كشورهاي همسايه براي به شكست كشاندن انقلاب دانستند.

شيخ يحيي حسين الديلمي عضو اتحاديه علماي يمن گفت: طرح شوراي همكاري خليج فارس توطئه اي ضد انقلاب جوانان يمن است.

وي افزود: اين طرح شكست نقش سياسي امضا كنندگان آن را نمايان كرد و نشان داد گروه هايي كه به طمع رسيدن به قدرت از مردم فاصله گرفتند بازندگان اصلي هستند.

سلطان السامعي نماينده پارلمان يمن نيز گفت: هدف اين طرح به شكست كشاندن انقلاب و جايگزين كردن رژيم علي عبدالله صالح با يكي ديگر از رژيم طرفدار غرب و حامي حكام كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس است. به همين دليل نيروهاي انقلابي از ابتدا مخالف اين طرح بوده و آنرا توطئه ناميده اند.

MKH-18-20:47

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها