بي اعتنایی شاه بحرين به مطالبات مردم

بي اعتنایی شاه بحرين به مطالبات مردم
پنج‌شنبه 29 دی 1390 - 14:53

نماينده سابق جمعيت وفاق در پارلمان بحرين سخنراني اخير پادشاه اين كشور را دليلي بر بي توجهي وي به خواسته هاي به حق مردم دانست و گفت: دولت بحرين بايد به تصحيح اشتباهات خود بپردازد نه اينكه دعوت به گفت وگو كند.

علي العشيري پنجشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم تصريح كرد: سخنراني اخير پادشاه ودعوت وي به گفت وگو و عده تغييرات در قانون در حالي صورت مي گيرد كه اخراج تظاهركنندگان از كار ، بازداشت هر كسي كه اظهار در باره حكومت نظر كند، محاكمه هاي نظامي و شكنجه مخالفان همچنان ادامه دارد.

العشيري افزود: پادشاه در سخنراني خود به گونه اي مردم و معترضان را ناديده گرفت كه انگار راهپيماييها و تجمعاتي كه روزانه با مشاركت هزاران نفر برگزار مي شود هيچ ارزشي ندارد در حالي كه سركوب و استفاده بيش از حد از زور ادامه دارد و اصلاحات واقعي وجود ندارد.

وي ادامه داد: بيش از 30 روستا در بحرين شاهد راهپيماييهاي اعتراض آميز روزانه است. همچنين گروه هاي سياسي به تحركات خود در حمايت از انقلاب ادامه مي دهند اما رژيم بحرين اهميتي نمي دهد.

نماينده سابق جمعيت وفاق در پارلمان بحرين افزود: اگر يك دهم اين تعداد در هر كشوري به خيابانها بريزند دولت آن كشور به خواسته هاي آنان توجه مي كند. ديديم چگونه در كويت تنها با تظاهرات ده هزار تن نخست وزير بركنار شد اما در بحرين بيش از نصف ملت خواسته هاي به حق خود را فرياد مي زنند ولي حتي نخست وزير نيز بركنار نمي شود.

العشيري گفت: راه حلي كه گروههاي سياسي مخالف در بحرين مطرح مي كنند آن است كه گفت وگوي واقعي و جدي براي اصلاحات وجود داشته باشد و اين گفت وگو با شخصيتهاي مرتبط صورت گيرد نه آنكه رژيم همانند سابق با خود گفت وگو كند.

Fz-19-14:11

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها