اينديپندنت تاكيد كرد:

ناتو در ليبي مرتكب جنايات جنگي شده است

 ناتو در ليبي مرتكب جنايات جنگي شده است
پنج‌شنبه 29 دی 1390 - 15:51

روزنامه انگليسي " اينديپندنت" نوشت ، گزارش جديد سازمان هاي جامعه مدني و حقوق بشري در خاورميانه از اوضاع ليبي تاكيد دارد كه سازمان پيمان آتلانتيك شمالي(ناتو) در اين كشورمرتكب " جنايات جنگي" شده است.

به گزارش روز پنجشنبه پايگاه اطلاع رساني شبكه خبري العالم، اينديپندنت مي افزايد: در اين گزارش تاكيد شده است كه درجريان انقلاب مردم ليبي عليه رژيم معمر قذافي همه طرف ها بويژه ناتو و نيروهاي قذافي مرتكب جنايات جنگي شدند.

به اين گزارش كه توسط سازمان عربي حقوق بشر و مركز حقوق بشر فلسطين و ائتلاف بين المللي حمايت حقوقي منتشر شده ، نتايج تلاش هاي گسترده كارشناسان حقوقي و جنايي حقيقت ياب در ليبي ضميمه است.

در اين گزارش به نقل از شاهدان عيني و به استناد بازديدهاي ميداني از اماكني كه ناتو هدف قرار داده ، آمده است: ناتو در چندين عمليات امكان غيرنظامي را هدف قرار داده است.

اينديپندنت به حادثه مشهوري كه در شهر سرت رخ داده بود اشاره مي كند و به نقل از  شاهدان عيني مي نويسد: در ماه سپتامبر گذشته ،زماني كه شهروندان پس از بمباران منطقه اي در محل حاضر شده بودند، منطقه هدف موشك ديگري قرارگرفت و 47 نفر جان خود را از دست دادند.

اين روزنامه تاكيد كرده است كه اين گزارش، ناتو را در تنگناي بيشتري قرار مي دهد.

دادگاه لاهه ماه نوامبر گذشته اعلام كرد كه در باره عملكرد نيروهاي ناتو در ليبي تحقيق مي شود.

اينديپندنت همچنين به مخالفت " بان كي مون"دبيركل سازمان ملل متحد با عبور ناتو از حدود ماموريتش در ليبي اشاره كرده است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها