توطئه وهابی‌های سعودی در مصر

توطئه وهابی‌های سعودی در مصر
جمعه 30 دی 1390 - 05:12

عربستان سعودي براي مقابله با نتيجه گرفتن دمکراسي مصر پس از انقلاب مردم اين کشور، از طريق حمايت از گروه هاي افراطي و وهابي وارد عمل شده است.

به گزارش روز جمعه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، در این تحقیقات که تحت عنوان "اقتصاد مصر، از میراث مبارک تا تحولات و اهداف" منتشر شده، آمده است که عربستان سعودی برای برانگیختن درگیری ها و ناآرامی‌های طایفه‌ای و فرقه‌ای در مصر، به حدی از گروه‌های افراطی و وهابی حمایت مالی کرده که در طول تاریخ بی‌سابقه است.

این تحقیقات در چارچوب گزارش "رویکردهای اقتصادی سال 2011" منتشر شده، که به صورت سالانه از سوی مرکز مطالعات راهبردی الاهرام منتشر می شود.

بر اساس این گزارش، آل سعود در همین راستا وارد مرحله جدیدی از قطب بندی های منطقه ای شده است تا با همکاری کشورهای دارای رژیم پادشاهی مانند اردن و مغرب، ائتلافی از کشورهای پادشاهی تشکیل دهد؛ امری که در نتیجه آن عربستان مجبور شد اردن را به شورای همکاری دعوت کند، و همچنین متعهد شود  مغرب را با وجود هزاران کیلومتر فاصله، به این شورا ملحق کند. و هدف از عضویت اردن و مغرب در شورای همکاری نیز، اعمال نوعی فشار بر مصر عنوان شده است.

در این تحقیقات از مسئولان انقلاب مصر خواسته شده است طرح هایی واقعی برای توسعه صنعتی، کشاورزی و خدماتی ایجاد کنند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها