رژيم صهيونيستي رييس مجلس فلسطين را بازداشت كرد

حماس: جهان به بازداشت عزیزالدویک واکنش نشان دهد

حماس: جهان به بازداشت عزیزالدویک واکنش نشان دهد
جمعه 30 دی 1390 - 14:01

غزه (العالم) ـ عضو جنبش حماس در مجلس قانونگذاري فلسطين از پارلمان هاي كشورهاي جهان خواست نسبت به اقدام خلاف موازين بين المللي رژيم صهيونيستي در بازداشت "عزيز دويك" رييس مجلس فلسطين واكنش قاطعانه نشان دهند.

جمال سليك روز جمعه در گفت وگو با شبكه خبري العالم، از همه پارلمان هاي عربي و اسلامي و نيز پارلمان اروپا خواست تا نسبت به اين اقدام رژيم اسراييل واكنش نشان دهند و اين رژيم را وادار به رعايت قوانين كنند.

نيروهاي رژيم اشغالگر، شامگاه ديروز (پنجشنبه 29دي) عزيز دويك رييس مجلس قانونگذاري فلسطين را با وجود برخوردار بودن از مصونيت سياسي، در يكي از ايست هاي بازرسي نظامي در شمال شرقي قدس بازداشت كردند.
عضو جنبش حماس در مجلس قانونگذاري فلسطين با اشاره به موفقيت گروه هاي فلسطيني در زمينه دستيابي به آشتي ملي و حركت در مسير ايجاد مجلس قانونگذاري منسجم و آشفتگي رژيم صهيونيستي از اين روند، تاكيد كرد كه بازداشت عزيز دويك بخشي از سردرگمي هاي رژيم اشغالگر است.
سليك گفت: مساله بازداشت عزيز دويك رييس مجلس قانونگذاري فلسطين ارتباط مستقيمي با تلاش هاي آشتي ملي فلسطين دارد كه رژيم اشغالگر سعي دارد آن را به بن بست بكشاند.
سكيك خاطرنشان كرد: دويك به عنوان رييس مجلس فلسطين نقشي برجسته در زمينه به ثمر نشاندن توافق گروه هاي فلسطيني و آشتي ملي دارد.
وي افزود: رفع اختلافات و اتحاد ميان گروه هاي فلسطيني رژيم اشغالگر را خشمگين كرد بويژه هنگامي كه اين گروه ها به حل موضوعات مورد اختلاف نزديك شدند.
عضو جنبش حماس در مجلس قانونگذاري فلسطين به توافق در زمينه هاي مربوط به صدور گذرنامه ها و يا تلاش براي برقراري آشتي ميان گروه هاي فلسطيني اشاره كرد.
سليك اظهار داشت: دويك يك رهبر و پيشگام در ميان فلسطينيان است و توسط ملت فلسطين به صورت دموكراتيك انتخاب شد و از مصونيت سياسي برخوردار است.
وي تاكيد كرد: رژيم اشغالگر نمي خواهد كه رييس مجلس فلسطين از توافق ملي و مصالحه فلسطينيان سخن بگويد و با محمود عباس رييس تشكيلات خودگردان ديدار كند و تلاش خود را براي حصول توافق و صلح ميان فلسطينيان بكارگيرد.
سليك از نمايندگان مجلس قانونگذاري فلسطين در كرانه باختري نيز خواست تا با اعتصاب و تجمع هاي اعتراض آميز به رژيم صهيونيستي نشان دهند دويك تنها نيست و اين رژيم نمي تواند هر كاري كه بخواهد انجام دهد و كار مشترك فلسطينيان در زمينه آشتي ملي را به شكست بكشاند.
10:45

پربیننده ترین خبرها