انگليس مجوز پرس تي‌وي را لغو كرد

انگليس مجوز پرس تي‌وي را لغو كرد
جمعه 30 دی 1390 - 17:47

سازمان بريتانيايي نظارت بر رسانه‌هاي اين كشور (آفكام) در يك حركت متناقض و بدون هيچ‌گونه پاسخ درستي به نامه‌هاي مدير شبكه پرس تي‌وي، مجوز اين شبكه در انگلستان را لغو و در نهايت پخش آن را از شبكه "اسكاي" ممنوع كرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبكه خبري العالم ، آفكام مجوز پرس تي‌وي را با ادعاي آن‌چه آن را نقض استانداردهاي پخش خوانده لغو كرده است.

پيشتر نيز آفكام جريمه‌اي ۱۰۰ هزار پوندي را به پرس تي‌وي تحميل كرده بود. سازمان نظارت بر رسانه‌هاي بريتانيا در پي پوشش خبري سركوب تظاهركنندگان ضد رياضت‌هاي اقتصادي در لندن و ديگر شهرهاي انگليس توسط پليس اين كشور، فشار بر پرس تي‌وي را افزايش داد.

همچنين گفته مي‌شود كه آفكام ارتباط نزديكي با خاندان سلطنتي انگلستان دارد و اسناد منتشر شده ويكيليكس نشان مي‌دهد كه برنامه‌هاي پرس تي‌وي درباره ازدواج سلطنتي كه بسياري در انگليس، آن را ولخرجي دانستند خشم خاندان سلطنتي را برانگيخته است.

دكتر محمد سرافراز، رييس شبكه پرس تي‌‎‌وي در ماه ژانويه در نامه‌اي به آفكام با اشاره به قدرت وزير امور خارجه انگلستان براي عزل و نصب رياست آفكام و اعضايش و حتي قدرت انحلال مؤسسه‌ي آفكام، استقلال سازمان نظارت بر رسانه‌هاي بريتانيا را زير سوال برد.

سرافراز همچنين خاطر نشان كرد كه بودجه‌ي آفكام بواسطه‌ي پرداخت وام دولتي و دريافت كمك‌هاي بلاعوض از سوي دولت انگليس تأمين مي‌شود.

وي در ادامه با اشاره به "تناقض آشكار" در شيوه برخورد آفكام با پرس تي‌وي گفت: "آفكام جواز پخش را لغو مي‌كند؛ چرا كه تشخيص داده شركت پرس تي‌وي در لندن كنترلي بر پخش شبكه ندارد. با اين حال، همزمان، آفكام شركت پرس تي‌وي در لندن را به جريمه‌ي نقدي محكوم مي‌كند به خاطر پخش جمله‌اي كه خودِ آفكام مي‌گويد كنترلي روي آن نداشته است! شما چه پاسخي براي اين عملكرد تناقض‌آميز خود داريد؟"

سرافراز تاكيد كرد كه آفكام با لغو مجوز پرس تي‌وي نمي‌تواند اين شبكه را از پخش حقيقت درباره‌ي رژيم سلطنتي انگلستان بازدارد.

وي در خاتمه اين نامه تصريح كرد: "هرگونه كوششي براي پنهان كردن حقيقت از مردم انگلستان تلاشي باطل است، و آنان كه بخواهند صداي متفاوت ما را بشنوند؛ عليرغم كوشش‌هاي شما، راهي براي آن پيدا خواهند كرد." 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها