رئيس مركز حقوق بشر منامه خبر داد:

دعوت گسترده به خروش عمومي دربحرين

دعوت گسترده به خروش عمومي دربحرين
شنبه 1 بهمن 1390 - 05:53

نبيل رجب رئيس مركز حقوق بشر بحرين با بيان اين كه رژيم حاكم همه درهاي مذاكرات سياسي را بسته است، از دعوت گسترده نهادها و گروه هاي سياسي از مردم براي خروش عمومي عليه رژيم مستبد حمد بن عيسي آل خليفه خبر داد.

نبيل جمعه شب در مصاحبه با شبكه خبري العالم اظهار داشت: زمان خروش مردم فرارسيده و پادشاه براي جلوگيري از خونريزي بيشتر بايد به صورت جدي به كناره گيري از قدرت فكر كند.
 
رئيس مركز حقوق بشر بحرين تصريح كرد: وضعيت سياسي كشور به علت مانع تراشي هاي رژِيم حمد بن عيسي آل خليفه پادشاه بحرين و امتناع از مذاكره با گروه هاي مخالف به بن بست رسيده است و گروه هاي مردمي ، تشكل هاي سياسي ، مؤسسات حقوقي و همه فعالان معتقدند كه زمان استمداد از مردم ، خروج عمومي و فشارهاي خارجي فرارسيده است.
 
وي گفت: اعتراضات مردمي تنها روش براي برون رفت از اين بن بست است. همه گروه هاي مردمي ، تشكل ها و مؤسسات حقوقي، اقشار مختلف مردم را به حضور در خيابان ها و زيرفشار گذاشتن رژيم مستبد و ظالم آل خليفه فرامي خوانند رژيمي كه براي سركوب ملتش متوسل به ارتش ها و مزدوران خارجي شده است.
 
رجب از تداوم و افزايش اعتراضات مردمي تا روز 14 فوريه (سالروز انقلاب بحرين) خبر داد و افزود: مردم در چند روز آينده در همه مناطق بحرين تظاهرات برگزار خواهند كرد.

اين درحالي است كه قرار بود جمعه شب نيز مردم بحرين با وجود تهديدهاي رژيم به سركوب مردم، در منامه دست به تظاهرات بزنند.
 
رجب گفت: رژيم با منع خبرنگاران و نمايندگان سازمان هاي حقوقي از ورود به بحرين نمي تواند مردم را شكست دهد زيرا مردم و فعالان مي دانند چگونه از رسانه هاي اجتماعي و نهادهاي بين المللي براي مقابله با اقدامات سركوبگرانه آل خليفه استفاده كنند.

رئيس مركز حقوق بشر بحرين اظهار داشت: منع رسانه ها از ورود به بحرين نشان مي دهد كه رژيم آل خليفه مرتكب جرايم و جنايات مي شود .

وي افزود: هيچ نظامي در جهان از ارتش هاي خارجي براي سركوب ملتش استفاده نكرده است و هيچ نظامي و حتي رژيم اسرائيل از مزدوران خارجي براي سركوب مردم ، حمله به منازل و تخريب مساجد استفاده نكرده است ولي رژيم آل خليفه چنين اقداماتي را انجام داده است.

رجب خاطرنشان كرد: جرايم و جنايات رژيم آل خليفه در تاريخ سابقه نداشته است.
 
وي گفت: ما به سازمان هاي حقوقي و كشورهاي دوست و ديگران اميد نبسته ايم بلكه اميد ما به مردم بحرين است مردمي كه با وجود بيش از 10 ماه سركوب و جنايت همچنان استوار ايستاده اند و به صورت تجمعات هزاران نفري و ده ها هزار نفري در منامه و ديگر شهرها به اعترضات براي تحقق مطالبات خود ادامه مي دهند.
 
رجب افزود: عوامل رژيم، منامه را براي كنترل ورود و خروج محاصره كرده اند اما فشارهاي مردمي ادامه خواهد داشت و ملت بحرين خسته نخواهد شد و به فعاليت خود ادامه خواهد داد حتي اگر رهبران مخالفان با رژيم بر سر ميز مذاكره بنشينند.

وي اظهار داشت: ملت بحرين نمي خواهد مانند بردگان باشد بلكه مي خواهد قدرت و ثروت هاي ملي تقسيم شود ولي پادشاه معتقد است كه صاحب و مالك بحرين است و به همين دليل 9 درصد از اراضي كشور را ميان اعضاي خانواده اش تقسيم كرده است.
 
رجب گفت: رژيم آل خليفه مزدوراني را از خارج براي سركوب مردم وارد بحرين كرده و به آنها منازلي براي سكونت اعطا كرده است در حالي كه بسياري از مردم بحرين فقير هستند و خانوارهاي پرجمعيت به علت فقر در خانه هاي كوچك زندگي مي كنند.

وي افزود: پادشاه براي جلوگيري از خونريزي بيشتر بايد به صورت جدي به كناره گيري از قدرت فكر كند خصوصا اين كه وي در مديريت بحران شكست خورده و در 10 سال گذشته ناكارآمدي وي مشخص شده است.
AM - 14:25 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها