نخستین اعتراف اسرائیل به داشتن سلاح هسته‌ای

نخستین اعتراف اسرائیل به داشتن سلاح هسته‌ای
شنبه 1 بهمن 1390 - 05:53

رژيم صهيونيستي براي نخستين بار به صورت رسمي اعتراف کرد که اين رژيم سلاح هسته اي در اختيار دارد.

به گزارش روز شنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، ژنرال "عامیرایشیل" رییس بخش برنامه ریزی راهبردی ارتش رژیم اشغالگر اذعان کرد این رژیم تنها دارنده زرادخانه هسته ای در منطقه است.

ایشیل به روزنامه هاآرتص گفت: درصورت تبدیل شدن ایران به یک قدرت هسته ای، این کشور می تواند به عاملی بازدارنده در برابر اسرائیل در جنگ علیه هم پیمانانش در لبنان و غزه تبدیل شود.

اعتراف رسمی رژیم اشغالگر به داشتن سلاح هسته ای درحالی صورت می گیرد که سازمان های بین المللی، کشورهای غربی و منطقه هیچگاه واکنشی به فعالیتهای محرمانه هسته ای رژیم صهیونیستی از خود نشان نداده اند؛ ولی در مقابل همواره در مسیر برنامه صلح آمیز هسته ای ایران که کاملا زیر نظر بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار دارد، مانع تراشی می کنند.

علاوه بر مسئولان رسمی کشورهای منطقه، رسانه های عربی که همواره برنامه های مسالمت آمیز هسته ای ایران زیر نظر گرفته و به دنبال جریان سازی و ایجاد جنجالهای تبلیغاتی علیه این برنامه هستند، همیشه درقبال فعالیتهای محرمانه هسته ای رژیم اشغالگر و  اظهارات مسئولان این رژیم در این خصوص سکوت کرده اند.

"شیمون پرز" رییس رژیم اشغالگر پیش از این در اظهاراتی با اشاره به رآكتور هسته‌اي این رژیم در نيروگاه ديمونا عنوان كرده بود: هيچ‌كس نمي‌داند كه دقيقا چه چيزي در ديمونا وجود دارد، اما تاكيد مي‌كنم كه سوء‌ظن‌هاي كشورهاي خاورميانه در خصوص اين نيروگاه به عامل بازدارندگي اسرائيل كمك مي‌كند.

وي همچنین گفته بود: عدم تائيد قابليت‌هاي هسته‌اي اسرائيل سياستي هوشمندانه است و اسرائيل به حد كافي هوشمند بوده تا در تمام ساليان گذشته سياست ابهام را حفظ كند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها