تشكيلات خودگردان بازداشت عزيزالدويك را محكوم كرد

تشكيلات خودگردان بازداشت عزيزالدويك را محكوم كرد
شنبه 1 بهمن 1390 - 07:25

رام الله (العالم) ـ تشكيلات خودگردان اقدام رژيم صهيونيستي در زمينه بازداشت عزيز الدويك رئيس مجلس قانونگذاري فلسطين را محكوم كرد.

نمر حماد مشاور رئيس تشكيلات خودگردان شنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم، دستگيري و بازداشت الدويك را يك اقدام غير قانوني دانست و تأكيد كرد: رژيم صهيونيستي درصدد است تا خودش را فراتر از قانون معرفي كند.

نيروهاي رژيم اشغالگر، شامگاه پنجشنبه (29دي) عزيز دويك رييس مجلس قانونگذاري فلسطين را با وجود برخوردار بودن از مصونيت سياسي، در يكي از ايست هاي بازرسي نظامي در شمال شرقي قدس بازداشت كردند.

حماد با اشاره به مصونيت سياسي نمايندگان مجلس افزود: بازداشت رئيس مجلس فلسطين يك اقدام فراقانوني است كه ما به چنين اقداماتي از سوي رژيم صهيونيستي عادت كرده ايم.

وي گفت: ما اين اقدام را محكوم مي كنيم و زيرا چنين رفتاري فاقد هر گونه توجيهي است و اسرائيلي ها در صدد هستند تا با استفاده از اين روش ها اثبات كنند كه به هيچ قانوني پايبند نيستند.

از سوي ديگر جنبش حماس، دستگيري الدويك را در راستاي ضربه زدن به تلاش ها در زمينه آشتي ملي فلسطيني ها ارزيابي كرد.

عبدالجابر الفقها عضو فراكسيون حماس در شوراي قانونگذاري فلسطين در اين باره به العالم گفت: مي توان دستگيري ها را در راستاي بخشي از تلاش ها براي به شكست كشاندن آشتي ملي فلسطيني ها و به تعطيلي كشاندن شوراي قانونگذاري فلسطين دانست كه قرار است جلسات آن براساس برنامه مورد توافق در آشتي ملي فلسطيني ها در قاهره طي ماه آينده برگزار شود.

مصطفي برغوثي دبيركل ابتكار ملي فلسطين نيز در اين باره به العالم گفت: امروزه بايد از كشورهاي جهان كه از دموكراسي در جهان عرب سخن مي گويند سؤال كرد: چرا آنها درباره دموكراسي براي ملت فلسطين و اقدامات بازدارنده عليه رژيم صهيونيستي و تجاوزات آشكار آن و حمله به مهم ترين نهاد دموكراتيك فلسطيني ها سكوت كرده اند؟

ياد آور مي شود در حاضر حدود 25 نماينده شوراي قانونگذاري فلسطين كه غالب آنها از اعضاي حماس مي باشند در اسارت رژيم صهيونيستي به سر مي برند كه 20 تن از اين افراد بدون تفهيم اتهام در حالت دستگيري اداري به سر مي برند.
tt-20-20:47 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها