شرکت نماینده امیرقطر در کنفرانس اسرائیل

شرکت نماینده امیرقطر در کنفرانس اسرائیل
شنبه 1 بهمن 1390 - 08:38

نماينده امير قطر براي بررسي چالشهايي که رژيم صهيونيستي در منطقه با آن روبرو است، در کنفرانس رژيم صهيونيستي شرکت مي کند.

به گزارش روز شنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "سلمان الشیخ" کارشناس مرکز تحقیقات "بروکینگز" دوحه در کنفرانسی که قرار است در این کنفرانس که توسط "شیمون پرز" رییس رژیم صهیونیستی افتتاح می شود، شرکت می‌کند.

هدف از برگزاری این کنفرانس، بررسی آینده چالشهای رژیم اشغالگر در سایه انقلاب مردم در کشورهای عربی منطقه و بیداری اسلامی است.

شرکت قطر در این کنفرانس با واکنش و اعتراض شدیدی از سوی پژوهشگران فلسطینی همراه شده است، به ویژه آنکه سلمان الشیخ از کارکنان دفتر "موزه المسند" همسر امیر قطر است و قبلا نیز مسئول بخش تحقیقات و سیاستگذاری های این دفتر بود.

این پژوهشگران تأکید کردند، قطر چرا در چنین کنفرانسی که هدف از آن ارایه مشاوره به اسرائیل درباره سیاستهای این رژیم در منطقه، و ارزیابی اوضاع پس از انقلابهای عربی است، شرکت می کند.

این کنفرانس، در حاشیه دوازدهمین کنفرانس سالانه "هرتزلیا" در تل آویو برگزار می شود و کارشناسان امنیتی رژیم اشغالگر در آن شرکت می کنند.

 

قطر هیچگاه تمایل خود را برای برقراری روابط آشکار دیپلماتیک با رژیم اشغالگر پنهان نکرده است.

در گذشته، "شیخ حمد بن جاسم آل ثانی" وزیر امورخارجه قطر پس از نشستی با "سیلوان شالوم"  وزیرامورخارجه اسبق رژیم اشغالگر در پاریس گفته بود: "روابط قطر و اسرائیل اکنون فقط به وجود یک مرکز تجاری اسرائیلی در دوحه خلاصه می شود، و در صورتی که تحولی در فرایند صلح (تشکیلات خودگردان و رژیم اشغالگر) صورت بگیرد، قطر مانعی برای تحول و پیشرفت جدی این روابط نمی بیند".

دفتر هیأت تجاری رژیم اشغالگر کار خود را در سال 1996 در دوحه آغاز کرد، و این دفتر قبل از نشست کنفرانس اسلامی قطر در سال 2000 بسته شد.

با این حال دیپلماتهای رژیم اشغالگر که مأمور به فعالیت در این دفتر تجاری بودند، همچنان در قطر ماندند.

وزیر امورخارجه قطر همچنین در دیدار با "شیمون پرز" وزیر امورخارجه سابق رژیم صهیونیستی در پاریس گفته بود: "ما گفت و گو با اسرائیلی ها را از مدتی قبل آغاز کرده ایم، زیرا باید اقداماتی عملی برای توقف کشتار بین اسرائیلی ها و فلسطینی ها اتخاذ می شد".

وی افزود: "تنها راه حل فلسطین آغاز مذاکرات با فلسطینی ها به صورت جدی است، چراکه متاسفانه اوضاع کشورهای عربی دشوار است".



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها