عضو ارشد جنبش فتح:

رهبران عرب از مقاومت فلسطين حمايت كنند

رهبران عرب از مقاومت فلسطين حمايت كنند
شنبه 1 بهمن 1390 - 08:51

رام‌الله (العالم) ـ يكي از رهبران جنبش فتح، با محكوميت اقدام رژيم صهيونيستي در زمينه بازداشت عزيز الدويك رئيس مجلس فلسطين، از رهبران جديد در كشورهاي عربي خواست شعارهايشان را درباره مسئله فلسطين عملي و از مقاومت حمايت كنند.

زياد ابوعين شنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم، اقدام شامگاه پنجشنبه (29دي) اشغالگران صهيونيست در كرانه باختري در خصوص بازداشت رئيس مجلس قانونگذاري فلسطين را تحركات اين رژيم براي ضربه زدن به تلاش هاي آشتي ملي فلسطين عنوان كرد.

ابوعين تاكيد كرد كه اين اقدام بر ديدارهاي تشكيلات خودگردان فلسطين و رژيم اشغالگر در اردن تاثير خواهد گذاشت.

وي خواستار فعال سازي مقاومت مردمي و تقويت رويارويي با اقدامات رژيم اشغالگر و شهرك سازي و يهودي سازي قدس  شد.

عضو شوراي جنبش فتح هشدار داد كه عامل زمان به نفع رژيم اشغالگر است و اين به معناي شهرك سازي و توسعه طلبي و تصاحب بيشتر اراضي فلسطيني ها است. وي آمريكا را به حمايت از بزرگ ترين تروريسم در جهان متهم كرد.

عضو مجلس قانونگذاري فلسطين اظهار داشت: بازداشت عزيز الدويك يكي از اركان قانونگذاري فلسطين، بيانگر خودكامگي رژيم اشغالگر است و جنبش فتح اين اقدام آن را محكوم مي كند.

وي افزود: بازداشت رئيس مجلس فلسطين اقدامي از سوي رژيم صهيونيستي براي ضربه زدن به گفتمان ملي فلسطين است كه بين جنبش هاي حماس و فتح جريان دارد.

ابوعين گفت: بازداشت ها در گفتگوهاي مستقيم در پايتخت اردن بين فلسطيني ها و اسرائيلي ها تاثير خواهد گذاشت و آنچه در امان روي مي دهد مذاكره نيست.

وي خاطرنشان كرد: با گفتگوهاي مستقيم با طرف اسرائيلي مخالفت شديد وجود دارد مگر آن كه اشغالگران شهرك سازي را متوقف كنند اما اين رژيم ميز مذاكره را به بولدوزر تبديل كرد.

ابوعين تصريح كرد: فلسطيني ها امروز از همه جهان مي خواهند در برابر شهرك سازي و يهودي سازي به كمك آنها بيايند. فلسطيني ها از اصولشان چشم پوشي نخواهند كرد و تا زماني كه اين رژيم حقوق آنها را به رسميت نشناسد مذاكره اي با آن در كار نخواهد بود.
18:12

پربیننده ترین خبرها