مردم اردن خواهان اصلاحات ريشه اي هستند

مردم اردن خواهان اصلاحات ريشه اي هستند
شنبه 1 بهمن 1390 - 09:43

امان (العالم)- يكي از رهبران جبهه عملي اسلامي اردن تاكيد كرد كه مردم اين كشور خواهان احقاق حقوقشان از جمله مشاركت در حكومت و تعيين مسوولان حكومتي از طريق اصلاحات واقعي و ريشه اي هستند.

علي ابوالسكر رئيس شوراي مشورتي جبهه عمل اسلامي اردن شنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم تصريح كرد: زماني كه مردم اردن به خيابان ها آمدند براي قرص نان و وضع معيشتي نبود بلكه مردم خواهان آزادي و كرامت هستند تا قدرتي كه از آنها ربوده شده است بازگردانده شود و اراده مردم تعيين كننده باشد.

ابوالسكر اظهار داشت: مردم براندازي نظام را نخواسته اند بلكه اجراي اصلاحات ريشه اي را خواستار شده اند اما حاكميت با حركت هاي مردمي طي يك سال گذشته با سركوب از طريق استفاده از چماقداران و اراذل و اوباش برخورد كرده است و البته به طور صوري و ظاهري به برخي اصلاحات شكلي و ظاهري و حاشيه اي نيز روي آورده است.

وي گفت: مردم خواهان اصلاحات در قانون اساسي هستند و اين كه اكثريت پارلمان دولت را انتخاب كند و اراده آنها ناديده گرفته نشود.

عضو برجسته جبهه عملي اسلامي اردن اظهار داشت: مردم اردن يك سال پس از آغاز حركت هاي انقلابي بار ديگر بر خواسته هايشان درباره اجراي اصلاحات ريشه اي تاكيد مي كنند به طوري كه دايره حركت مردم هم اكنون به شهرها و استان هاي ديگر اردن نيز رسيده است.

وي گفت: امروز مخالفان جديدي به جمع مردم پيوسته اند كه شامل جبهه اسلامي و ساير گروه ها است. مخالفان و مردم با دولت درباره معاهده وادي عربه مخالف هستند.

ابوالسكر افزود: رژيم حاكم براي حركت هاي اصلاح طلب و اعتراضي از مزدوران و چماقداران استفاده مي كند. احزاب و گروه هاي سياسي و جنبش اسلامي برنامه واضحي درباره اجراي اصلاحات اقتصادي و اجتماعي دارند.
19:46

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها