بی اطلاعی مبارک از فروش گاز به اسرائیل!

بی اطلاعی مبارک از فروش گاز به اسرائیل!
شنبه 1 بهمن 1390 - 15:22

وکيل ديکتاتور سرنگون شده مصر مدعي شد، "حسن مبارک" درجريان قرارداد فروش گاز به رژيم صهيونيستي قرار نداشت.

به گزارش روز شنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "فرید الدیب" در جلسه امروز دادگاه مبارک در قاهره گفت: هیچ سندی برای اثبات دست داشتن مبارک در خسارت زدن به دارایی های کشور، و موافقت او با صدور گاز با قیمتهای بسیار پایینتر از بازارهای جهانی وجود ندارد.

وی افزود: اظهارات سرتیپ عمرسلیمان درتحقیقات بیانگر آن است که مبارک درزمینه قیمت گذاری برای فروش گاز یا هر بحث دیگری در این قرارداد دخالت نداشته، و مذاکرات برای صدور گاز مصر به اسرائیل طبق معیارهای بین المللی صورت گرفت.

فرید الدیب خاطرنشان کرد: عمرسلیمان بعنوان مسئول سابق دستگاه اطلاعاتی کشور، گفته است که دستگاه اطلاعات مذاکرات صدور گاز به اسرائیل را انجام داد، که از عمده دلایل آن ایجاد منافع مشترک با اسرائیل، حمایت از فرایند صلح، تحقق فرصت نفوذ مصر بر اسرائیل است؛ دلایل دیگری نیز وجود داشت که سلیمان به دلایل اطلاعاتی و امنیت ملی آنها را فاش نکرد.

علاوه بر مبارک، فرزندانش علاء و جمال، و وزیر کشور وقت حبیب العادلی و 6 تن از معاونانش در این پرونده محاکمه می شوند.

"حسین سالم" میلیاردر مصری و مرد شماره 1 دستگاه های اطلاعاتی مصر که اکنون در اسپانیا اقامت دارد، در این پرونده به صورت غیابی محاکمه می شود. وی در دوران مبارک رییس شرکت مصری صدور گاز به اراضی اشغالی بود.

دادستانی کل مصر حسنی مبارک را به فروش گاز به رژیم صهیونیستی با قیمتهای بسیار پایین متهم کرده است. امری که درنتیجه آن 714 میلیون دلار به مصر خسارت وارد شد.

فراد یکشنبه بخش دیگری از جلسه دادگاه برای گوش دادن به اظهارات وکلای مبارک تشکیل می شود.

 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها