سياستمدار عربستاني:

وهابيت بدنبال از بین بردن تاريخ اسلام

وهابيت بدنبال از بین بردن تاريخ اسلام
يکشنبه 2 بهمن 1390 - 08:06

يك سياستمدار عربستاني مخالف رژيم سعودي، وهابيت را جريان سياسي، متظاهر به دين و داراي اهداف سياسي خاص توصيف كرد و گفت: وهابيت به دستور رژيم آل سعود تلاش مي كند كه تاريخ اسلامي را از اذهان نسل هاي مسلمان پاك كند.

احمد محمد آل ربح در مصاحبه با شبكه خبري العالم گفت: وهابيت از زمان تشكيل خود حملات گسترده اي را براي از بين بردن هرآنچه مرتبط با تاريخ اسلامي است، آغاز كرده است و رژيم آل سعود با توسل به وهابيت آثار اسلامي را نابود كرد و هم اكنون آثاري كه مرتبط با تاريخ اسلامي باشد، در مدينه منوره ديده نمي شود.

آل ربح گفت: بقيع بهترين شاهدي است كه ثابت مي كند وهابيت آنچه را مسلمانان در طول 1400 سال ساختند، به بهانه بدعت تخريب كرد.

وي وهابيت را جريان سياسي، متظاهر به دين و داراي اهداف سياسي خاص توصيف كرد و گفت: وهابيت مخالف انقلاب هاي عربي است و از سركوب ملل انقلابي حمايت مي كند و به ادعاي جلوگيري از دخالت خارجي در امور بحرين، استقرار نيروهاي اشغالگر عربستاني در اين كشور را توجيه مي كند و هر گونه تظاهرات در عربستان را حرام مي شمارد.

آل ربح گفت: پليس ديني عربستان به دستور رژيم آل سعود حرمت قبور اهل بيت و صحابه را در بقيع مي شكنند تا احساسات مسلمانان جهان را جريحه دار كنند. 

اين فعال سياسي عربستاني گفت: پاک کردن تاريخ اسلامي از اذهان نسل هاي مسلمان وظيفه سياسي وهابيت است.

آل ربح گفت: كساني كه از استان الشرقيه براي زيارت اماكن مقدسه راهي مدينه منوره مي شوند، در ايست هاي بازرسي توسط سلفي هاي مسلح در معرض ارعاب، تهديد و اهانت قرار مي گيرند.

وي افزود: رژيم آل سعود فرقه وهابي را كه مغاير با عقايد قاطبه مسلمانان جهان است، تبليغ مي كند.

اين سياستمدار تاکید کرد: وهابيت فرهنگ را تخريب و آزادي هاي مذهبي را محدود مي كند و مانع هر گونه پيشرفتي است.

آل ربح بر لزوم ايجاد تغييرات ريشه اي در عربستان تأكيد كرد و گفت : رژيم آل سعود هرگز نخواهند توانست ملت عربستان را از تاريخ و فرهنگ خود جدا كند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها