در اقدامی کم سابقه

تصویب بودجه تونس فقط درچند ساعت

تصویب بودجه تونس فقط درچند ساعت
يکشنبه 2 بهمن 1390 - 16:09

مجلس موسسان تونس، قانون بودجه اين كشور را بدون بررسي جزئيات آن و تنها درچند ساعت تصويب کردکه البته اين اقدام کم سابقه باانتقادات برخي ازنمايندگان مواجه شد.

به گزارش روز یکشنبه شبكه خبري العالم، درهمین حال بررسي آیین نامه داخلی مجلس موسسان تونس باعث كشمكش ميان ائتلاف های پيروز و شکست خورده در انتخابات این مجلس شده است.

اقلیت در مجلس موسسان تونس که اول ماه اکتبر سال گذشته و کمتر از ده ماه بعداز سقوط رژیم دیکتاتوری " زین العابدین بن علی" و فرار او به عربستان برگزار شد، تلاش دارند حضور فعالي در جلسات این مجلس داشته باشند.

درهمین حال برخی از اعضای اقلیت متهم هستند که نقش سازنده ای بر عهده نگرفته اند.

مخالفان مي گويند كه پيش نويس قانون بودجه تونس بدون دادن فرصت كافي براي بررسي جزئيات آن براي تصويب به مجلس ارائه شد.

" ميه الجريبي" دبيركل حزب دموكراتیک پیشرو و از مخالفان برجسته در مجلس موسسان تونس روز يكشنبه درمصاحبه اختصاصي با شبكه خبري العالم ، گفت:

شايد براي اولين بار در تاريخ است كه بودجه يك كشور طي چند ساعت بررسي و تصویب مي شود.

اين موضعی است كه برخي از نمايندگان عضو سه حزب پيروز انتخابات مجلس موسسات شامل حزب كنگره براي جمهوري ، حزب اسلامی النهضه و ائتلاف دموكراتيك براي كار و آزادي معتقدند بيشتر از آنكه سازنده باشد، مخالفتي خرابكارانه است.

يكي از جنجال برانگيز ترين مسائل، موضوع میهمانان بویژه خبرنگاران بود كه به آنها اجازه حضور در جلسات بحث و بررسي داده می شود.

مساله اختلافی ديگر ، یک بند از آيين نامه داخلی مجلس موسسان است كه به ریيس مجلس اجازه مي دهد هر زمان خواست پایان بررسی ها را اعلام و يا هر مسئله ای را در جلسه برای بررسی مطرح کند.

" الطاهر همیله" دبيركل حزب كنگره براي جمهوري گفت : تعجب برانگیز نیست که مخالفان بجای اینکه مخالفتشان سازنده باشد ، مشکل آفرین باشد.

برخي از نمايندگان اختلاف را مساله اي ضروري در داخل مجلس موسسان مي دانند، چرا كه قوانين ارائه شده به اعضاي مجلس، به منزله راهکاری است كه تونس را تا چند دهه آينده بپيش مي برد پس بايد خواسته هاي همه طرف ها را برآورده سازد.

به نظر می رسد هراندازه كه اختلافات و كشمكش ها زياد باشد، هدف دو طرف يكي است و آن هم كسب حمايت طرفداران و افرادي است كه مصوبات مجلس موسسان تونس را پي گيري مي كنند اما با اختلاف اهداف و نيت ها ، روش ها هم با هم فرق مي كنند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها