نگرانی دیدبان حقوق بشر درباره اوضاع بحرین

نگرانی دیدبان حقوق بشر درباره اوضاع بحرین
دوشنبه 3 بهمن 1390 - 09:38

سازمان ديدبان حقوق بشر در گزارشي با اشاره به محدوديتها و سرکوبها در بحرين، درباره اوضاع اين کشور اظهار نگراني کرد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه اطلاع رسانی شکبه العالم، دیدبان حقوق بشر در گزارش جهانی خود درباره اوضاع بحرین تأکید کرد: پس از حوادث بحرين در ماههاي فوريه و مارس سال 2011، دولت ورود روزنامه نگاران و سازمان هاي حقوق بشر مستقل از جمله ديدبان حقوق بشر به بحرین را بسيار محدود كرد.

در این گزارش آمده است: مقامات بحرين براي متفرق كردن تظاهركنندگان از خشونت بيش از حد استفاده كردند و هزاران تظاهركننده و افرادي را كه از اعتراضات حمايت كردند ، بازداشت كردند.

دیدبان حقوق بشر با اشاره به اخراج هزاران کارمند بخشهای دولتي و خصوصی، خاطرنشان کرد: در اكثر موارد علت اخراج كاركنان حاضر نشدن در محل كار در زمان تظاهرات و بعد از آن اعلام شد، اما به نظر مي رسد دستور اخراج ظالمانه و زورگويانه و برخلاف قانون بحرين بوده است.

درگزارش ديدبان حقوق بشر به نقل از خبرگزاري بحرين آمده است؛ دانشگاه بحرين 200 دانشجو ، استاد و كارمند را در ارتباط با اعتراضات و درگيري ها در محوطه دانشگاه در ماه مارس و 25 ماه مه سال 2011 اخراج كرد؛ و ماجد النعيمي وزير آموزش و پرورش تاكيد كرد برخي از دانشجويان در بحرين و خارج از كشور كه در تظاهرات عليه دولت شركت كردند، بورسيه تحصيلي دولتي خود را از دست دادند.

در ادامه این گزارش تأکید شده است: نيروهاي امنيتي بيش از 1600 نفر را كه در تظاهرات شركت كرده و یا احتمال می داد در تظاهرات شرکت کرده اند، بازداشت كردند؛ برخي از بازداشت شدگان کودك بودند، همچنين مقامات درخواست سازمان هاي مستقل حقوق بشر ، سازمان هاي بشردوستانه و نهادهاي حقوق بشر سازمان ملل براي بازديد از بازداشتگاهها را رد كردند.

ديده بان حقوق بشر افزود، 29 سپتامبر دادگاه نظامي 20 نفر از پزشكان و كاركنان بخش بهداشتي را به اتهام ارتكاب جرائم سنگين، به 5 تا 15 سال زندان محكوم كرد.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها