احضار سفیر دانمارك به وزارت خارجه

احضار سفیر دانمارك به وزارت خارجه
سه شنبه 4 بهمن 1390 - 11:27

بدنبال تصويب تحريم هاي جديد شوراي وزيران اتحاديه اروپايي عليه جمهوري اسلامي ايران، سفير دانمارك در تهران به وزارت امور خارجه احضار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم به نقل از اداره كل اطلاعات و اخبار وزارت امور خارجه، معاون اروپا و آمریكای وزارت امور خارجه به دنبال این اقدام اتحادیه اروپا روز سه شنبه سفیر دانمارك در تهران را به عنوان نماینده ریاست دوره ای این اتحادیه به وزارت امور خارجه فراخواند و مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران را به این تصمیم غیر منطقی اعلام كرد.

"علی اصغر خاجی " وضع چنین تحریم هایی را اقدامی نامعقول و فاقد توجیه منطقی دانست و اظهار داشت: نیروهایی در داخل اتحادیه اروپایی به تبعیت از سیاست های آمریكا و با اتخاذ رویكردی خصمانه درصدد تنش آفرینی در روابط با جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی با تأكید بر ماهیت صلح آمیز برنامه هسته ای و همكاری های گسترده و كم سابقه جمهوری اسلامی ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی ، پیش گامی ایران اسلامی در پی گیری اصول عدالتخواهی و تحكیم صلح و ثبات بین المللی را یادآوری كرد.

معاون وزیر امور خارجه ایران افزود : ملت ایران بارها ثابت كرده است كه هرگز تحت فشار و اقدامات ظالمانه حاضر به دست كشیدن از حقوق مشروع و قانونی خود نیست و مسلماٌ در آینده نیز تسلیم چنین روش هایی نخواهد شد.

خاجی همچنین تأكید كرد كه مسئولیت عواقب این تصمیمات نسنجیده و بحران آفرینی ها به عهده اتحادیه اروپایی خواهد بود.

"آندرس كریستین هوگارت" سفیر دانمارک که ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را برعهده دارد نیز قول داد مراتب اعتراض جمهوری اسلامی ایران نسبت به این تصمیم را به مقامات اتحادیه اروپایی منتقل كند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها