سوریه: نیازی به راه‌حل اعراب نداریم

سوریه: نیازی به راه‌حل اعراب نداریم
سه شنبه 4 بهمن 1390 - 12:30

وزير امورخارجه سوريه با اشاره به تصميم شوراي وزيران اتحاديه عرب براي مراجعه به شوراي امنيت، تأکيد کرد که از امروز ديگر هيچ راه حل عربي را براي حل بحران سوريه نمي خواهيم.

 

به گزارش روز سه شنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "ولید المعلم" عصر امروز در کنفرانسی مطبوعاتی به خبرنگاران گفت: از امروز دیگر خواستار راه حل های عربی نیستیم، 2 روز قبل و همان موقع که شورای وزیران عرب تصمیم گرفت به شورای امنیت مراجعه کند، مخالفت خود را با طرح عربی اعلام کردیم.

ولید المعلم تأکید کرد: قطعا راه حل سوریه، راهکار اتحادیه عرب که ما مخالفت قاطع خود را با آن اعلام کردیم نیست؛ بلکه راه حل، داخل سوریه و برخاسته از منافع مردم است، که در درجه نخست اجرای برنامه اصلاح فراگیر بشار اسد رییس جمهوری است.

روسیه با دخالت خارجی در سوریه موافقت نمی‌کند

ولید المعلم در ادامه اعراب را به توطئه برای بین المللی کردن بحران سوریه متهم کرد، و گفت: امکان ندارد که روسیه با دخالت خارجی در امور سوریه موافقت کند.

وی افزود: روابط سوریه و روسیه ریشه دار است، و ممکن نیست که مسکو با دخالت خارجی در امور دمشق موافقت کند.

ولید المعلم خاطرنشان کرد: روی آوردن به شورای امنیت قابل پیش بینی بود، این سومین مرحله از طرح آنها است، و آنها فقط یک مرحله در پیش رو دارند و آن کمک گرفتن برای دخالت خارجی است.

سوریه به همه تعهدات خود عمل کرد

ولید المعلم تأکید کرد: سوریه به همه تعهدات خود در طرح اتحادیه عرب و پروتکل ناظران عمل کرد، و این مسأله در گزارش ناظران به آن اشاره شده است؛ امری که خوشایند صاحبان توطئه (علیه سوریه) نبود به همین دلیل آن را دور زدند.

تحریم ها بر شهروندان تأثیر می گذارد نه اوضاع سیاسی

وزیر امورخارجه سوریه در پاسخ به سئوالی درخصوص تحریمهای اخیر اتحادیه اروپا تأکید کرد، تحریم ها بر شهروندان سوری تأثیر می گذارد و نه اوضاع سیاسی.

ولید المعلم گفت: بیش از نیمی از بحران اقتصادی ما و رنج شهروندان به دلیل این تحریم های اقتصادی است، که آنها هدف از آن را ایجاد دمکراسی و منافع ملت سوریه اعلام می کنند.

 

کشورهای عربی امروز همسو با تصمیم سعودی ها اعلام کردند که ناظران خود را از هیأت اتحادیه عرب در سوریه فرا می خوانند.

از سوی دیگر اعضای شورای همکاری امروز از شورای امنیت دعوت کردند برای اجرایی شدن تصمیم های اتحادیه عرب، سوریه را تحت فشار قرار دهد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها